Alla inlägg under oktober 2008

Av Eve - 31 oktober 2008 06:58


Snart bär det av till skolan, sen åker jag direkt därifrån och hem, utan att mellanlanda i lägenheten. Blir kul och se om det är nån snö i Skövde eller i närmarkerna runtikring. Kommer åter på söndag kväll...

Av Eve - 30 oktober 2008 18:19


Ska egentligen på Halloweenfest först i morgon, men efter att ha varit i stan och köpt lite rekvisita (eller tja, smink), kände jag för att tjuvstarta. För att se hur det blir liksom... Och roat mig med att ta bilder. Även om ingen av bilderna blev speciellt bra, var är fotografer när man behöver dem?




Av Eve - 30 oktober 2008 12:54


Jag blev jätteglad när jag vaknade i morse och tittade ut och såg att det var frost, samt minusgrader. Ett antal timmar senare sitter jag nu hemma igen och fryser och fasar för när jag måste ge mig ut i kyla igen och cykla ner till stan...

Av Eve - 29 oktober 2008 22:16


Fan vad jag saknar Luleå! Jag saknar att sitta i Ljusgården i sofforna och bara vara, ta en paus från pluggandet. Jag saknar att sitta på STUK, i caféet, och dricka te och kanske äta en knäckkaka. Jag saknar att gå ut på STUK, även om det aldrig blev så roligt som man hade tänkt sig. Jag saknar Andreas och alla hans roliga funderingar och påhitt. Jag saknar S och A och L, de personer som var mitt liv i det år jag bodde däruppe. Jag saknar att skratta med dem, jag saknar när de skrattade åt mig, jag saknar när jag skrattade åt dem. Jag saknar att förfesta med dem, jag saknar att sitta på föreläsningar med dem och försöka hålla sig vaken. Jag saknar att gå och se på film med dem på söndagar, jag saknar att höra dem prata om hur de inte gillar Luleå utan vill bort. Jag saknar L:s dumma påhitt, när hon förvandlades till "adhd-barn" och gjorde galna saker som att äta papper. Jag saknar J och hans förvirring, jag saknar att sitta på möten varje måndagslunch och diskutera framtiden, jag saknar Malin och Frida, jag saknar klassen och de underliga figurer som fanns i vår klass och i VoV. Jag saknar att sitta och drömma mig bort, om saker som inte fanns där. Jag saknar att sitta och lyssna på Oskars och Andreas underliga disskusioner. Jag saknar att åka in till stan med A & S. Jag saknar yogan med Lenita, och de personer jag lärde känna där. Jag saknar Eriks godmodighet. Jag sakna att gå längs regnbågsallén och se på de otroligt fula skolbyggnaderna, jag saknar att gå till caféet på STUK och be om varmt vatten, jag saknar att sitta och tentaplugga med L. Jag saknar att veta vad alla i klassen heter, jag saknar att sitta och snacka skit om alla miffon i klassen, jag saknar att veta var allting är, vad téet kostar i de olika caféerna, jag saknar att äta sallad på STUK. Jag saknar att åka in till systemet med S, jag saknar att låta A sminka mig och fixa mitt hår. Jag saknar att sitta och prata med A och S till sent på kvällen.


Varför blev allt så fel mellan oss?

Av Eve - 29 oktober 2008 21:03


Weeii, minusgrader :) Är antagligen den enda som är glad över det, men skit samma. Ser faktiskt fram emot vintern, konstigt nog, även om det blir kallt och blåsigt och mörkt. Kanske berodde på att jag hade en sån bra vinter uppe i Luleå, med mycket snö. Blir nog inte lika mycket av den varan den här gången, JKP är bra mycket längre söderut. Men hoppas kan jag ju alltid :)

Av Eve - 29 oktober 2008 16:38


Appropå en känd bloggares födelsedagspresent till sig själv. Pengarna räcker till:


- 4 månaders hyra för mig, och då har jag 600 kr över till annat

- mat i 9 månader, (1500/mån), då har jag 500 kr över till onyttiga saker

- 28 par jeans (á 500 kr, typ Gina Tricot, HM eller Lindex) eller 14 par jeans (á 1000 kr, kanske JC eller Clarksjeans?)

- 14 par skor, lite "billigare" eller 7 par dyra skor. Typ vinterstövlar eller dylikt

- bredband i 70 månader (eller 5 år och tio månader).


Nej jag är inte alls bitter. Bara avundsjuk. Jag har inte 14 000 att lägga på en sådan sak. Eller kanske snarare saknar jag samvetet att göra det, min familj har aldrig haft de pengarna att lägga på ett enda klädesplagg, må så vara att det håller i en evighet. 14 000 är nästan två månaders Csn, med fullt lån (7492/mån). Nåja, det är väl bara att inse, jag kommer aldrig att tillhöra det rika innefolket. Kanske lika bra det...

Av Eve - 29 oktober 2008 16:04


Den var där en sekund. Tanken som gjorde mig glad och nöjd med livet. I nästa sekund var den borta. Jag minns inte alls vad det var jag tänkte, men jag minns att det gjorde mig glad, nöjd kanske t.o.m lycklig. Jag vet inte, kanske var det inte ens en tanke, kanske var det bara blodsockret som gick upp från en väldigt låg nivå. Ska hur som helst försöka hålla fast i känslan. Och är det nån som hittar en vilsen tanke nånstans som gör en glad och nöjd med livet, så kan det vara min, skulle uppskatta att få tillbaka den...

Av Eve - 29 oktober 2008 08:31


Efter att ha sett på gårdagens Debatt i svt känner jag har föraktet för journalister växer. Nu ska man ju inte dra alla över en kant, men de (sportjournalister kan tillägas) känns som gamar som kastar sig över svaga personer, för sin egen vinnings skull. Som vinklar sanningen som de vill till de nästan ljuger. Ändå ska jag erkänna, kommer jag på intet sätt sluta surfa in på aftonbladet.se och läsa rubrikerna där, av vilket det mesta är skit. Jag kan helt enkelt inte låta bli, det är som ett beroende.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards