Alla inlägg den 20 oktober 2008

Av Eve - 20 oktober 2008 21:25


Spenderat kvällen med att kolla på delar av "Jane Eyre" (de bästa delarna). Älskar verkligen den serien, BBCs version av den med Toby Stephens. Sugen på att läsa boken igen också nu. Det finns så mycket mer där som man inte får se i DVD:n. Får se till att ta med mig den nästa gång jag är hemma.


Även sugen på att läsa Catherine Cooksons böcker igen, de om Tilly Trotter, det var riktigt länge sen. Älskade de böckerna när jag läste dem för några år sedan. Hmm, jo sen är jag ju singel också just nu, det kan ju ha dett samband haha :) Sen är ju frågan vad som kom först, hönan eller ägget...


Behöver dock något att avleda med, för många sjuka tankar den senaste tiden. Tror jag behöver komma hem lite innan jag spårar ut alldeles. Okej så illa är det kanske inte, jag kan skratta gott åt det, åt mig själv.

Av Eve - 20 oktober 2008 12:44


Mellanlandar hemma, ska dra iväg om en stund igen och köpa mat tänkte jag. Blir nog bra med matten, universitetslektorn vekar okej, lätt brytning med inget större problem (förutom nåt ord som låter som señorita, är dock rätt säker på att det inte är det). Saknar dock förre matteläraren, jobbigt att byta när man lärt sig en lärare.


Även fått lite info om vår utbildning, även om det blev kort så var det informativt. Bra att få veta lite mer. Även en del info om projektet nu i lp2, blir en tuff termin det här men rolig känns det ändå som. Mycket ledig tid blir det nog inte dock, har nästa tenta redan om tre veckor. Känns lite dumt inför den, om jag inte klarar första delen som jag gjorde nu precis, måste jag göra om båda två. Vilket innebär att det egentligen kvittar hur det går om tre veckor. Men nu vet jag ju inte hur det gick, får väl vänta och se. Och pluggar jag nu till tentan om tre veckor, blir det mindre att plugga sen i vilket fall.

Av Eve - 20 oktober 2008 06:59


Dags för en ny veckan. Kallt och mörkt är första intrycket, förhoppningsvis slipper jag regnet iaf, inte speciellt kul att cykla till skola när det regnar... Var riktigt segt att komma upp, tog väl tjugominuter idag. Illa det. Skyller på mörkert. Om en vecka drygt så byter vi till vintertid, bra att det innebär ljusare mornar, men surt att det blir mörkare på kvällarna. Får dock se det från den ljusa sidan, jag bor inte i Norrland längre, så det blir några timmar mer med dagsljus iaf. Sen kan man ju se det från andra hållet också, i Norrland hade vi iaf snö i november vilket gjorde det till en uthärdlig månad (nästan). Snö i JKP i november? I don't think so. Tycker inte om november, hade det inte varit för att folk fyller år så hade jag gärna hoppat över den månaden och tagit en till sommarmånad istället.


Snart dags att cykla till skolan. Matte första passet, hoppas läraren är bra men jag är lite skeptisk. En universitetslektor i matematik med ett utländskt namn. Det bådar inte gott, det bådar för en jävligt smart kille med brytning. Och smarta killar är i regel urusla på att förklara och lära ut. Brytningen sen behöver ju inte vara så illa i sig. Men jag kan ju ha fel. Hoppas på det...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards