Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av Eve - 10 oktober 2008 20:11


Har samma scen som upprepas om och om igen i mitt huvud. Från förra sommaren eller våren nån gång, inte i år. Var hemma hos en "kompis" (i brist på bättre ord, chose one), han undrade om jag ville ha kaffe, jag var trött så jag sa ja. Scenen som upprepas om och om igen är när han tar ut kopparna med varmt vatten (eller kanske snarare varmt vatten och snabbkaffepulver) från mikron och kommer in med dem i rummet. Finns en sådan ömhet i scenen, jag vet inte varför. Tror det inte det var så när det väl hände, men just nu är det så det känns. En ömhet och en stilla glädje.


Tycker det är konstigt, hur en person som var en så stor del av mitt liv ett tag, inte är det längre. Hur allt kan ändras bara sådär. Eller hösten för två år sedan, tror vi träffades nästan varje vecka, jag, S och V och sen ofta, ofta W och ibland J. Vi sprang ute varenda helg, nyktra eller inte, och alltid, alltid träffade vi på W, ensam eller i sällskap med olika folk. Weird, sist jag träffade honom på bussen uppstod en obehaglig, generad tystnad, ingen visste vad vi skulle säga. Att det bara kan ta slut sådär. Fast och andra sidan, det var väl inte riktig vänskap...

Av Eve - 10 oktober 2008 19:57


Är rastlös ikväll. Är antagligen en kombination av tentastress, dåligt samvete för att jag är en dålig person som skjuter upp allt, samt ett anfall av dålig självkänsla. En av de där stunderna när jag inte tycker att jag borde få ha det så bra som jag faktiskt har, vad har jag gjort för gott för att förtjäna att ha det bra? Det löser sig nog. Sen är jag avundsjuk, avundsjuk på alla de där personerna som orkar och har sjävldisciplinen att plugga, som kan sitta till tre på natten och skriva en sammanfattning i en kurs. Som har orken och viljan. Jag saknar både ock. Jag vet att jag inte är dum, och att jag har alla möjligheter i världen att klara det här, bara jag pluggar. Men jag orkar inte, jag kan inte sitta still, det kryper i benen, hjärnan går på högvarv, men tänker på allt annat istället för det jag ska koncentrera mig på. Kom antagligen inte klara alla tre tentorna. På nåt sätt tror jag att det kan vara nyttigt, sen spark i baken så att säga, så jag lär mig ta tag i saker fortare.


Annars sitter jag mest och hoppas att Rättvik blir av och längtar till sommaren...

Av Eve - 10 oktober 2008 13:30


Borde egentligen fortsätta plugga, men skulle mycket hellre läsa Robert Fisk:s bok. Har inte hinnit så långt än, lite drygt 20 sidor, men är jätteintressant än så länge. Just nu om hans möte med Usama bin Laden i början av nittiotalet, några år efter att Sovjet besegrades i Afghanistan. Väcker en del frågor, vems verklighet är sanningen? Och vem har gett USA rollen av att spela världspolis? Och varför kan människor inte vara goda, vad är det i oss som gör att vi måste lösa konflikter med våld, starta krig? Jag vet inte.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards