Alla inlägg under maj 2014

Av Eve - 31 maj 2014 19:30


Vandrat en del av Bohusleden (Hästeskede till Strömstad), varit på jobbfest, firat A:s morfar med fikautflykt samt restaurangbesök på kvällen, fyllt år och firat det samt brorsans födelsedag, avvlivat andra hunden. 

27

Av Eve - 15 maj 2014 20:58


Tiden. Jag hittar den fortfarande inte. Den rinner undan, förbi, borta. Längtar tillbaka till känslan jag hade när jag precis börjat jobba, av att ha all tid i världen när jag kom hem från jobbet, eoner av tid, tid nog att hinna bli uttråkad på kvällarna. Nu har jag inte det, bara en gnagande känsla i magen av att inte hinna göra allt det där jag skulle vilja göra. Alla blogginlägg jag skulle skriva, alla böcker jag skulle läsa, alla serier jag vill se, podcastar jag vill lyssna på, intressanta bloggar jag vill läsa. Utöver det, träna, äta, städa. Tusen och åter tusen saker och aldrig tillräckligt med tid. 


Har någon idé om att försöka återskapa det genom att kraftigt begränsa min tid framför datorn (internettid). De första veckorna när jag flyttat hit var den enda surftid jag fick den när jag två dagar i veckan knatade bort till biblioteket och surfade på deras fria wifi. Övriga dagar stängde de ganska snart efter att jag slutat jobba så då var det ingen idé. Fick riktigt mycket läst vill jag minnas, och hade tid att hinna bli uttråkad. Kanske värt att pröva.


I övrigt funderar jag över framtiden, men är inte säker på vad jag vill. Tänker på J:s femårsplaner, över att försöka skapa ett liv utanför jobb och veckopendlande/distansförhållande. Kluven till det. Friheten i att bo själv, ofriheten i att ha uppbokade helger. Oförmågan av att ta tag i och faktiskt planera in saker, träffa vänner oftare, och även familjen. 


Lyssnar på HIM och återupptäcker hur bra de är, på något sätt så passande för dagen. Känns som det är en stor del av mig som formats av det, och den tiden av mitt liv. På gott och ont. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards