Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av Eve - 7 oktober 2008 21:41


Precis läst ut Dennis Lehanes "Gone, baby, gone". Jättebra och spännande bok, som var svår att lägga ifrån sig. Härnäst tänkte jag läsa de andra två av hans böcker jag har, även om det råkat bli så att jag kommer läsa dem i "fel" ordning, skulle läst de andra först...


Annars har jag inte gjort så mycket mer idag än att plugga, blev en sväng till stan för att justera glasögonen samt en tur till Maxi för att handla mat. Köpte färdig grekisk sallad, ingen hit, rätt äcklig faktiskt, tomaterna smakade ruttet och osten gammalt. Nästa gång köper jag och gör salladen själv istället. I morgon blir det nog matte för hela slanten ser det ut som.

Av Eve - 7 oktober 2008 19:03


I brist på något vettigt och skriva (eller rättare sagt har jag saker att skriva, det är allmänbildningen det är fel på) så blir det en bild istället. Taget på vår lilla roadtrip i sommras, Luleå tur och retur, 224 mil. Blev ett antal stopp på vägen...

Av Eve - 7 oktober 2008 10:37


I stort sett suttit och pluggat sen åtta i morse, även om jag tagit en liten paus nu. Varit och hämtat ut lite böcker jag beställt:


The Great War for Civilisation The Conguest of the Middle East - Robert Fisk

Riktigt tjock bok det, stras över 1200 sidor, så jag har att läsa ett tag. Ingen nöjesbok direkt, men blir nog väldigt intressant och läsa.


Fienden inom oss - Jan Guillou

Intressant med tanke på FRA-lagen...


Coq Rouge - Jan Guillou

Första boken i Hamilton-serien.


Återstår dock att se när jag får tid att läsa dem. Förutom ovan nämna böcker, så har jag ca fyra olästa pocketböcker i bokhyllan, två påbörjade pocketböcker, tre böcker av Dennis Lehane som jag lånat av pappa, och varav en påbörjades i helgen... Så nån brist på böcker att läsa har jag inte precis... Och då har jag ens koll på hur många påbörjade böcker jag har hemma i Skövde...


Nu, åter till samhällsplaneringen och instuderingsfrågorna.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards