Alla inlägg den 23 november 2008

Av Eve - 23 november 2008 22:53


Blev helt plötsligt sugen på en roadtrip till Polen. Visst vore väl det kul? Nu saknas bara bensinpengar, bil och fyra glada tjejer att åka med. Samt tid att göra det, har ju skolan att tänka på också. Eller vad sägs om att skita i allt och dra i morgon? Så kanske vi är tillbaka lagom till Lucia...


Nehänä, det blir väl till att drömma vidare då...


F.ö mår jag illa :( Tror det blev lite för mycket socker för lilla magen, oboy och daimklubba och chokladbitar, när jag har undvikit socker (och till viss del kolhydrater) nån vecka nu... Nåja, det går väl över.


F.ö 2 så har jag hittat en nätbaserad kurs i Rumänska. Dock är det försent att anmäla sig till den nu, dels så kommer jag knappast har tid till det till våren, kommer ha fullt upp med de andra två extrakursena jag ska läsa. Men till nästa höst kanske... Hursom, funderar på att beställa en bok-kurs istället så länge, även om 400 är rätt mycket pengar på något som kanske bara är en tillfällig nyck...

Hmm

Av Eve - 23 november 2008 21:36


Lägenheten känns konstigt tyst och tom. Trots musik. Anniz, kom tillbaka blir ju mörkrädd här ju :) Haha, är nog lika bra att jag åker hem till nästa helg, så jag kan längta lite efter att vara själv också :)


En annan sak jag längtar efter, snö! Snö, kom hit. Vad ska du i Stockholm/Skövde och göra, Jönköping är mycket finare för snö som du :)


Nepp, lite choklad kanske? Både varm och i kall, osmält form. Ska man vara onyttig kan man lika gärna vara det ordentligt :)

Av Eve - 23 november 2008 20:53


Precis vinkat av Anniz vid bussen, nu är hon påväg mot Skövde igen. Hon kom ner i fredags, och fick spendera två timmar på stationen medans jag var i skolan och pratade med eventuella blivande företag. Riktigt intressant var det att prata med dem, många som gått vår linje som var där, och som fått anställning vid en mängd olika företag. Skönt att veta att vår utbildning verkligen är bra och att man får jobb efter och att den är så bred. Visst, det hade man ju hört sen innan, men nu fick jag det bekräftat.


Hursom, mötte upp Anniz på stationen, sen åkte vi hem till mig och lagade mat då Anniz var hungrig. Efter det blev det en tur till Maxi för att handla proviant inför helgen. Vädret var iskallt, temperaturen närmade sig absoluta nollpunkten (nåja nästan) och det blåste som det alltid gör i Jönköping (nackdelen med att bo vid sjöar).


Hem och spela kort, bl.a tut som jag vann :) Sen blev det även film, "Perfect Stranger". Ganska så bra film, spännande och inte speciellt förutsägabar och med ett oväntat slut. Anniz somnade en halvtimme in i filmen, men hon behövde sova så det var nog lika bra det.


Lördagen blev det sovmorgon, gick upp först vid strax efter tio, åt frukost och läste tidningen medans Anniz sov i godan ro. Hann även med att räkna  lite matte innan hon vaknade till liv. Blev lite mer kortspel, lite mer Tut som jag vann, och lite två-mans-patients där ställningen blev mer lika, möjligen med viss fördel Anniz. Mat lagades också, ungstekt laxi grädde kryddat med dill, hennes mammas recept, gott och enkelt att göra :) Blev även en film idag, "Honey". Riktigt bra film, och riktigt härlig musik i den också, och massa härlig dans. Önskar verkligen att jag hade haft nån som helst taktkänsla. Det har jag ju inte, men jag dansar ändå, i otakt till musiken dock vanligtvis haha :) Trött som jag var så gick jag och la mig vid ett, Anniz var dock uppe ett tag till.


Idag blev det uppgång strax efter tio igen, hann duscha, äta frukost och läsa tidningen samt lägga lite patiens. Har blivit en hel del kortspel idag också, även om turen verkade ha vänt för min del, Anniz vann det mesta. Sen konstaterade vi att det finns en tursida och en oturssida på bordet, igår och ifredags satt jag på tursidan, sista omgången Tut idag satt jag på oturssidan, och förlorade stort också ;(


Har varit en riktigt trevlig och rolig helg, även om det varit rätt lugn. Alltid trevligt med sällskap och få tjöta lite :) Får se till att hon kommer och hälsar på fler gånger ;)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards