Alla inlägg den 2 november 2008

Av Eve - 2 november 2008 21:07


Skippade sista föreläsningen i fredags och tog ett tidigare tåg hem. Skönt att komma hem mitt på dan istället för på kvällen. Även om jag fick åka buss från station, pappa var i GBG och bowlade, så tyvärr ingen skjuts från det hållet. Väl hemma blev jag varmt välkommnad av hundarna, samt av en brorsa som tydligen hade höstlov, hade glömt att det är det nu för vissa folk. Studenter har inga höstlov :(


Pratade med V en sväng och bestämde att vi skulle mötas upp på bussen för att gå gemensamt till S, hon hittade inte. Fick även veta det senaste om W, den människan är seriöst sjuk. Eller vidrig. Eller både ock. Jag vet inte, förstår verkligen inte hur han tänker. Snacka om att vara desperat.


Kom till festen vid sjutiden, då var det inte så mycket folk där än. Gick tipspromenad, med frågor av typen "vem suger bäst?" och dylikt, hade varit roligare att svara på om man visste vilka folk var dock, nu gissade vi bara hej vilt, "vi tog x på förra, det måste vara dags för 2 nu". Allt eftersom droppade dock folk in, kul att se alla. Vissa var mer utklädda än andra, de var ju såklart roligast att se. Är väl ändå bäst att passa på att klä ut sig ordentligt när man för en gångs skull inte blir betraktad som konstig? Hur som helst, när alla var där var det dags för "lekar", folk skulle utföra frågorna från tipspromenaden, de tre som stod som alternativ skulle göra olika saker, allt från att klä på sig strumpbyxor med grytvantar på händerna till att dricka upp en öl med tamponger i munnen. Roligt värre, även om inte alla var med. Såg tyvärr inte alla grejer eftersom vi smet ner till S och kollade upp bussar och så. Missade också tyvärr vem som vann bästa utklädnad.


Hade riktigt kul, även om det inte var en av mina mest sociala fester, satt mest och pratade med V och S. Kul att träffa dem igen hur som helst. Blev ingen utgång, utan åkte hem vid tolvtiden, när folk började bryta upp för att dra ut. Träffade på två killar när vi stod och väntade på bussen som var utklädda till kaninen i Donnie Darko eller nåt sånt, har inte sett den filmen så jag hängde inte med där riktigt. De var besvikna på oss för att vi missat så många bra filmer.


Lördagen blev en lugn historia. Åkte med mamma en sväng och la en krans på mormors grav. Sorgligt att vara där, jag hade inte varit där sen begravningen för över ett år sedan. Kan inte fatta att det gått så lång tid sen hon gick bort, över 1,5 år. Har verkligen hänt mycket sedan dess med vår släkt, mest dåliga saker tyvärr, men även vissa ljuspunkter, som ett närastående kusinbarn nu i början av december. Läskigt att tiden går så fort, är fem år sedan nu som morfar gick bort.


Annars så gjorde jag inte så mycket på lördagen satt och läste lite och så, och såg på "Shrek den tredje". Var väl rätt bra, men ettan och tvåan är bättre, tvåan är min favorit. Musiken gör en stor del av det tror jag, är verkligen så bra inpassat i historien i den filmen.


Var även chafför och skjutsade runt på hela familjen, två vändar in till stan med brorsan resp. föräldrarna, sen en sväng med andra brorsan till hans kompis. Sen en sväng och hämta brorsan i stan och till sist strax efter två hämta föräldrarna i stan när de kom tillbaka. Dock nyttigt att köra bil, blir ju inget av det annars.


Idag har jag skissat klart stolen (eller om man så vill, hålrummen i stolen) samt sett på tv. Och packat en massa grejer, fick ta en större resväska än den jag hade när jag åkte hem i fredags...


Nu återstår att fundera på om jag ska göra popcorn eller inte, samt om jag ska tillbringa kvällen med Carl Hamilton, Buffy Summers eller Max...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards