Alla inlägg den 20 november 2008

Av Eve - 20 november 2008 19:28


Suttit och läst om utlandsstudier på HJ:s hemsida, är jättesugen på att plugga utomlands, en termin eller kanske t.o.m ett år. Mest sugen på Rumänien, Mexico, Australien eller Italien. Men finns ju fler roliga alternativ såklart, finns ju en del att välja på. Dock gäller det då att plugga ordentligt så jag får bra betyg och engagera sig så man får lite andra fördelar också. Hursom, tål att funderas över, är inte aktuellt förrän i trean isf, och det är ju ett tag kvar tills dess.


Nu ska här ritas tomter, vägar och huskroppar :)

Av Eve - 20 november 2008 10:44


Hemma igen. Hittade mitt rör, blev även en större vinkelhakes-linjal (mycket lättare när man jobbar för stora ytor, större än 15 cm alltså) samt en vit akvarellpenna, tydligen ett måste i skisskursen, även om själva färggrejen antagligen inte kommer förrän till våren. Mycket skojiga grejer fanns det på svanströms också, kul och gå runt och bara kolla på grejer. Annars så har jag suttit och kollat på panduros hemsidan, finns mycket skojigt där också, har hittat två skrin jag vill ha. Till ett hyfsat pris också, får se om jag tar och beställer dem när jag får CSN nästa vecka.


Nu blir det till att limma klart mönstret, sen antagligen lite matte om det hinns med innan det är dags att cykla iväg till skolan och mattelektionen.

Av Eve - 20 november 2008 08:24


Kom upp vid sju efter lite om och men (skulle egentligen gått upp tidigare menmen). Spenderade sista halvtimmen med att drömma knepiga drömmar, nåt om (gerilla)krig, en gravid kusin (som är gravid i verkligenheten också) som inte kunde vara med i kriget p.g.a ovan nämnda orsak. En moster som tyckte jag skulle vara med, vi stod och gjorde mackor (skar stora skivor bröd och la ihop, blev mer som en stor ugnsform med bröd än lättätbara mackor). Tias kom förbi i en vit, ful volvo. Inte mycket mer sen för då var det dags att gå upp :( Eller kanske inte så synd ändå, var ingen trevlig dröm direkt, om än inte riktigt en mardröm.


Nepp, snart dags och dra iväg och leta reda på det där förvara-stora-papper-röret. Förhoppningsvis har de det på Svansströms, annars blir det väl till att improvisera. Nåväl, den som lever får se.


För övrigt fick jag en fyra i byggprocessen :) Det börjar ta sig... Nu återstår att se vad jag fick i samhällen, får tillbaka tentan på fredag...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards