Alla inlägg den 12 november 2008

Av Eve - 12 november 2008 22:06


Tycker ju att jag borde lära mig nån gång, böcker blir så otroligt mycket intressantare och spännande om jag egentligen borde göra något annat (plugga) än att sitta och läsa. Hade haft en effektiv förmiddag, trots sovmorgon, och pluggat inför samhällstentan. Tyckte då att jag kunde tillåta mig att sätta mig och läsa en halvtimme efter att jag ätit och innan jag skulle cykla till skolan. Så långt, så väl, jag kom iväg i tid, gick på föreläsningen, fick reda på att B funderar på att hoppa av matten. Den tjejen har alldeles för höga krav på sig själv, femmor hit och femmor dit, jo jag tackar jag. Nöjer mig med en trea. Även om jag inte dirket tackar nej till en femma, som jag fick i Linjär Algebra... Hur som, när kommer hem så tycker jag att jag kan unna mig att sätta mig och läsa en timme, fram till fyra. Jovisst, en timme, eller hur. Vid sex lagade jag mat, sen satt jag och läste en stund till, till åtta. Efter det skrev jag rent matten så jag kan lämna in den i morgon, tog en dusch, underlät att svara ner de ringde hemifrån eftersom jag inte hann det då jag var tvungen att få klart matten. Borde ju lära mig nån gång, sätter jag mig väl och läser när jag egentligen ska plugga, slutar jag i allmänhet inte förrän boken tar slut...

Av Eve - 12 november 2008 09:06


En liten reflektion så här på morgonkvisten, appropå två artiklar i aftonbladet:


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3748392.ab


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3748298.ab


Tänk om pensionären skulle skänka en miljon från sin pension till mamma och sonen. Pensionären skulle då ha 140 miljoner kvar, vilket ju ändå är ett ganska bra pension måste man säga (kan bara hoppas att jag får ett liknande pensionsavtal när jag går i pension. Tveksamt dock), och mamman skulle ha råd att köpa dyra vinterkläder till sig själv och sonen ett bra tag framöver...



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards