Alla inlägg den 10 november 2009

Av Eve - 10 november 2009 21:37


Precis läst ut Sanningen om DaVinci koden. Hör till en av de personer som tycket boken (Dan Browns) var jättebra när det kom, mycket för att jag fascinerades av de dolda symboler som fanns och den verklighets och sanningsanknytning som författaren ger sken av genom att i början av boken antyda att det mesta runtomkring huvudpersonerna (byggnader, hemliga sällskap, konstverk, ritualer etc) är fakta och sanning. Vilket det inte är, inte som det framställs i boken. Det är förvrängningar, tolkningar och rena hittepåsaker. Så, om man vill fortsätta leva i tron att det som står i herr Browns skönlitterära verk är sant, bör man undvika den här boken. Och alla andra böcker och tv-program etc. som disskuterar sanningshalten i Browns bok. Det är inget fel i det, lite konspirationsteorier i vardagen har väl aldrig skadat någon? Så länge det inte går till överdrift. Och Dan Browns böcker blir inte så mycket sämre bara för att de inte är sanna, de är fortfarande spännande i vilket fall.

Av Eve - 10 november 2009 14:25


- Vädret är typiskt novemberaktigt. Regn, rusk och kalla vindar som vrider paraplyet ur frysna händer eller fläker upp det så nytta av det försvinner alldeles. Har jag nämn att jag hatar november?

- Posten har tagit bort den brevlåda som låg närmast mig (strax nedanför lägenheten) och den som jag passerar på min väg till skolan från busshållsplatsen. Att posta brev innebär hedanefter därför en omväg, eller en 5 min gångväg. Sämre service till högre pris eller var det kanske de nya utsålda apotekens måste? (Jag är skeptisk till att det blir bra).

- 2 sidor reflektion om tre vetenskapliga artiklar som ska vara klara på fredag. Ingmet suger. Schysst och ge oss två veckor och nästan inga instruktioner på hur vi ska skriva det heller. Det är ju inte alls så att det blir svårare utan tydliga instruktioner, nejdå. Idioter. (För att inte ens tala om hur meningslös uppgiften känns).

- Ont i nacken som vägrar ge sig. Vet inte varför, skyller på dålig kudde.

- Noll motivation till att plugga eller skriva meningslösa reflektioner

- Takstolsprogrammet ville inte samarbeta med oss alls, de blev för långa (takstolarna), längre än bjälklaget och det ska nog inte vara så. Tror vi iaf. Så vi fick inte så mycket gjort på den fronten.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards