Alla inlägg den 9 november 2009

Av Eve - 9 november 2009 20:21


Spenderat dagen i skolan med att lyssna på föreläsningar om AB04 och ABK96 (byggstandarder). Faktiskt intressantare än det verkar, himla bra med gästföreläsare och slippa monotona tråkmånsar. Och det gick faktiskt riktigt bra utan powerpoints också, se vad lite tekniken egentligen betyder när föreläsaren är bra!


Sedan upptäckte ville inte riktigt takstolsprogrammet samarbeta utan fick för sig att vi hade en fackverkstakstol, inte uppstolade. Knepigt. Blir en tur till skolan i morgon för att möte upp L&L och försöka fixa till det. Börjar dra ihop sig till att lämna in den delen snart. Ser verkligen inte fram emot nästa del, att skriva om trä. Gissa vem som åkte på att skriva om väggarna, ville egentligen ha tak men då hade B fått väggar igen och det var inte riktigt schysst. Men det ska väl gå bra, väggar kan väl inte vara så svårt, även om de råkar vara av trä. Väl?


(rubriken ett citat från föreläsningen (troligen felciterat) som hänger kvar, trots att det inte är så kul egentligen. Skyller min låg humor på trötthet.)



Av Eve - 9 november 2009 09:24


Hade tänkt gå upp i tid idag (halv sju) och göra lite på grupparbetet eftersom jag hade dåligt samvete då det kändes som om jag hade gjort minst. Mobilen ringde halv sju, jag skulle "bara" snooza fem minuter till. Inte vidare lyckat, stängde istället av mobilen och vaknade en timme senare. Trots detta har jag ändå hunnit med att skriva ett par meningar om bjälklag. Så jag är rätt nöjd ändå. Snart bär det iväg till skolan, långdag idag mellan 10-18. Och gästföreläsning av en gubbe som enligt ryktet är kvar i 1800-talet och vägrar powerpoints. Det blir intressant...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards