Alla inlägg den 4 november 2009

Av Eve - 4 november 2009 23:10


Jag har så mycket jag vill hinna med att göra på fritiden, repetera/lära om spanskan (om det blir utlandsstudier nästa år), bli bättre på att rita, utveckla min studieteknik ytterligare för att få lättare för mig i skolan, lära mig minnestekniker och öva upp minnet också det för att underlätta inlärningen, öva på snabbläsning med hjälp av metronom, göra yoga för att stärka upp kroppen, sträcka ut alla spända muskler och kompensera för all tid jag sitter vid datorn och framför allt för att slappna av...


Och utöver det tillkommer då alla böcker jag tänkt läsa, som jag börjat med, ett femotantal. Men tiden räcker inte till. Det är som att de inte är nog med att plugga heltid, jag måste hitta en massa annat jag vill göra också. Tiden rinner iväg för fort, och jag får ingenting gjort. Kanske därför det ibland känns överväldigande, eller som jag ibland inte vill göra något eller huvudtaget, eller vandrar runt rastlös i hela lägenheten utan att hitta något att ta mig för.


Nåväl, lösningen borde vara att börja enkelt, 10 spanska ord om dagen, 5 dagar i veckan = 200 ord i månaden, det måste väl vara en bra början? I kombination med lite yoga och ett förbud att inte påbörja några nya böcker förrän minst 5 av de där 15 är utlästa. Det är en början.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards