Direktlänk till inlägg 27 oktober 2008

Skiss, matte och ljudböcker

Av Eve - 27 oktober 2008 21:44


Gjort klart skissen nu. Blev väl inte helt nöjd, men det får bli som det blir. Jag har aldrig påstått att jag är bra på att rita och jag förväntar mig heller inte ett högt betyg i den här kursen, det viktigaste för mig är att jag lär mig något. Vore dock inte så kul om hon säger att det är jättedåligt/fult.


Matten har väl gått mindre bra, har löst två av uppgifterna, den första funkar bara inte på det sätt som han gjort i en tidigare uppgift, och den sista fattar jag inte riktigt vad det är jag ska göra. Men det löser sig väl, har ju fem uppgifter till vi ska göra. Får tillbaka förra mattetentan i morgon, ska bli kul att se vad jag har fått. Blir besviken om det blir sämre än en fyra, kändes bra när jag gjorde den. Menmen, en trea är väl godkänt det också...


Förrutom att skissa och räkna matte, så har jag fortsatt lyssna på ljudboken och virka. Jag vet inte om det är för att jag stör mig på ljudböcker i allmänhet, eller om det är boken i sig, för speciellt bra tycker jag inte att den är. Och jag stör mig otroligt mycket på huvudpersonen, det är det som får mig att tro att det är ljudböcker i allmänhet, var likadant med förra ljudboken jag lyssnade på. Men det är ändå ett bra tidsfördriv, är alldeles för rastlös för att sitta och virka till musik bara. Tv hade ju förstås varit idealet, men eftersom jag fortfarande inte har skaffat nån antennkabel som passar så är ju inte det nåt alternativ...


Har beställt tågbiljetter till hemresan på fredag också, skippar sista föreläsningen så jag kan vara hemma strax efter ett istället för fyra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

30

Av Eve - 15 maj 2017 20:28

  Känns inte som det är så stor skillnad mot 29 än. Haft en bra helg med besök av delar av familjen samt övernattning i Brösarp sön-mån. Vandring, lite spa och trerätters middag. Hundvänligt ställe så Spiridon fick vara med han också, även om han f...

Av Eve - 27 januari 2017 18:06

  En stor del av januari har redan gått, men bättre sent än aldrig. Tänkte i går köra månadsutmaningar, en grej per månad att undvika eller lägga till. Började i januari med en månad utan sötsaker, vilket har gått okej men sötsuget har inte försvun...

Av Eve - 3 januari 2017 17:45

  Efter att ha försökt prata engelska idag insåg jag hur totalt kass jag är på det. Min hör- och läsförståelse är ganska bra, men när det gäller att tala så låser det sig totalt. Visserligen är facktermer inom mitt yrkesområde något som är skitsvår...

Av Eve - 31 december 2016 17:15


      Julstädning och julpyntande, varit på julbord med jobbet, varit och kikat på handbollsem (gruppspelsmatcher, Ungern-Montenegro samt Danmark-Tjeckine) vilket var jättekul, sett Malmö Lucia på stortorget (stämningsfullt med kylslaget), var...

Av Eve - 24 december 2016 08:00

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards