Alla inlägg den 8 december 2010

Av Eve - 8 december 2010 20:27


But at least I can laugh about it. And somehow it's just perfect, so typically me. Nu, återgång till att försöka skriva om min takterras. Borde vara full av inspiration efter att ha hört alla superbra förslag idag, men det är jag inte. Å andra sidan är mitt förslag i klass med någonting en treåring kunde ha gjort, med förbunda ögon. Lite svårt att sälja in skiten då...


Av Eve - 8 december 2010 18:15


Förmiddagen var jag mest nervös över inlämning och redovisning. Lunch åt jag med E&K och var rätt så nöjd över det, hungrig som jag var. Redovisningen i sig gick väl okej, kändes dock lite som att vi blev sågade vid fotknölarna. Och ja, jag tror att vi kommer bli underkända, kalla mig pessimist men vi är helt klart sämst i gruppen. Så jag värdelös är väl ett rätt bra beskrivande ord.


Vidare var jag en aning fnittring, och fick tidvis anstränga mig för att inte le stort, trots att det inte fanns något direkt att le åt. Eller ja, min hjärna hittade en massa andra roliga grejer, basala tonårstjejfnittergrejer och jag undrade om jag inte kommit längre. Kommit ifrån det där. Men samtidigt en aning skönt att veta att det fortfarande är möjligt om än olämpligt (medvetet vagt javisst). 


Kursutvärdering, en aning ilska då kursen mest har varit skit. (K bröt tydligen ihop i måndags för övrigt, och då är det illa). Vi snackar i konstruktionstekniksklass och då är det illa. Bra idé, uruselt genomförande. Efter det en låg promenad hemåt. Underligt, igår hade den halvtimme det tar att gå hem en närmast terapatisk inverkan, lugn och ro och att komma bort ifrån allt, ut ifrån den där datasalen och bort från det där skitprogrammet kallat ArchiCAD. Idag gick jag mest och trackaden ner på mig själv och kände mig värdelös. En aning deprimerande att gå från att tillhöra toppskitet (gymnasiet) till att nu tillhöra bottenskiktet. Jämfört med de flesta andra är jag lat, korkad och omotiverad. 


För övrigt, apporpå nåt helt annat (eller ja, det har med humor att göra under promenaden hem men ändå) så när jag väl skaffar min tatuering (som jag gått och funderat på i ett par år nu) så blir det nog till att tatuera in text (ett namn) under: Migé (basist i HIM). Svårt att förklara i ord exakt varför...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards