Alla inlägg den 7 december 2010

Av Eve - 7 december 2010 22:47


Grupparbeten suger. Människor är idioter. 

Av Eve - 7 december 2010 22:26


Jag drömmer om sömn. Få sova ut en morgon, utan dåligt samvete. Och lugn och ro, skogspromenader genom ett snöigt landskap i mina barndomars stad. By. Få spendera dagen i soffan med att läsa en god bok. Spendera ett par timmar på kafé med goda vänner och prata om livet. Eller bara hänga hemma med familjen.


Det är kämpigt nu. Hela den här läsperioden har varit kämpig. Det har liksom inte funnits tid till att andas ut någon gång. Även om vi haft några lugna stunder emellanåt så, så har det inte varit tillräckligt. Och jag klarar inte av det. Jag räcker inte till och jag har svårt att motivera mig till att göra något. Mitt liv funkar bara inte.


Resor hit och dit, redovisningsstress, grupparbetes-stress då samarbetet inte fungerar, kommunikationsmiss-stress, hitta-examensarbetes-stress, vänta-på-att-andra-ska-bli-klara-stressen. Jag orkar inte. Den här läsperioden känns alltför mycket som våren. Och jag förstår inte varifrån alla andra får orken och motivationen. 

Av Eve - 7 december 2010 21:27


Någonting sådant här verkar det ha blivit till sist, efter alldeles för många timmar i skolan... (och en rapport förstås, men den ser väl mest ut som rapporter brukar. En massa text och några bilder/ritningar etc. Och den är inte klar än...)


  

Av Eve - 7 december 2010 18:23


Efter att ha suttit i skolan (datasalen) idag drygt sju timmar (jämfört med gårdagens elva) kommer jag hem bara för att äta en snabb kvällsmat (äggröra, mackor & oboy), och sätta mig vid datorn igen för att fortsätta någonstans där jag slutade. Skolan suger just nu. Och jag har ont i axlarna...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards