Alla inlägg den 15 december 2008

Av Eve - 15 december 2008 17:05

Det går framåt, om än snigelsakta. Varit inne i stan en sväng och kopierat upp dp:n på vanligt papper (från ritfilm) samt köpt dyra, men fina, färgpennor. Vet inte om jag överhuvudtaget kommer använda dem igen, men som sagt, fina är de. Får väl se till att använda dem helt enkelt, även om jag inte kan rita. Dessutom blir det jag ritar finare i bara blyerts oftast. Nåväl, rapportdelen däremot går otroligt segt. Vet inte vad jag ska skriva, börjar få lite panik nu. Vill ju inte göra R besviken. Betyget orkar jag inte bry mig så mycket om just nu, så länge jag blir godkänd.

Bokat klipptid på onsdag, är trött på mitt hår nu. Livlöst, tråkigt och platt. Enda positiva är att det är långt nog att sätta upp i tofs, men det ska rådas bot på, på onsdag tänkte jag.


Annars vill jag bara att allt ska vara över nu, så jag kan krypa upp i soffan med mina nya böcker, som jag ännu inte varit och hämtat ut. Nog för att jag läst i helgen, men det vore kul att kunna göra det utan att ha dåligt samvete. För att inte tala om att ta sovmorgon utan att ha sovmorgon.


Nåväl ska väl återgå till att brottas med orden till rapporten och färgerna till dp:n.

Av Eve - 15 december 2008 11:39


Längtar efter Jönköpingsvår. En vår i Jönköping. En vår i Luleå var ju ingen höjdare precis. Det här med Jönköpingsvinter är inte riktigt min grej. Slask var det. Slask och plusgrader och blasksnö. Nej ska det nu vara vinter ska det vara kallt och snöigt. Vi pratar tio minusgrader och icke-kramsnö. Snarare lätt pudersnö. Vinter i södra Sverige, vilket skämt :s

Av Eve - 15 december 2008 10:01


Blev en dag till, ändrade slutdatum till i morgon. Skönt det, blev en del sömn i natt iaf. Är klart med höjdkurvor och dyl nu, behöver eg bara åka in till stan och kopiera upp det, samt börja färglägga, vilket lär ta sin lilla tid. Sen var det ju rapportdelen som skulle skrivas också, det går inte alls. Noll inspiration, skallen är helt tom på ord, som kan tänkas passa in. Nåväl, det löser sig nog. Kommer säkert på något jättebra halv ett i natt. Planerar för en sömnlös natt här. Tur att det finns kaffe. Fast kanske, kanske kan jag hinna klart till ikväll, om jag lägger på ett kol. Och tar en inspirationspromenad, hjärnan funkar bättre när jag får röra på mig, så det så.


Ska bli så otroligt skönt och vakna upp på fredag då allt är över.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards