Alla inlägg den 4 december 2008

Av Eve - 4 december 2008 21:12


Kvällens fråga är ju då självklart "va fan är det för fel på mig?" Istället för att ägna tid och kraft på att besvara den frågan, tänkte jag försöka knåpa ihop en liten önskelista:


- ett par gummistövlar (som ser ut som vanliga skor (stövlar) gärna med klack, men liten gångbar klack. D.v.s ett par supervarma stövlar med vattenavstötande kvaliter, som klarar slask galant. Och som är svarta och passar till tyllkjolar)

-ett par raggsockar (rosa låter väl bra? Så matchar de mina tofflor. Fast gråa är väl finare kanske. Eller röda. Kanske skulle försöka sig på att sticka ett par)

-en tjock och varm mössa. (en raggmössa kanske (appropå sockarna. Antagligen ingen mer än jag som ser humorn i det, men min humor är unik, liksom min hjärna))

-ett nytt ansikte (vill dock helst behålla ögonen (tycker om mina ögon) och näsan (den har karaktär). Det är inget större fel på mitt nuvarande ansikte, problemet är att jag inte passar i mina glasögon (eller glasögon överhuvudtaget), dock älskar jag mina nya glasögon, de är skitsnygga och coola. Men jag passar inte i dem. Ett nytt ansikte vore därför bra så att jag kan ha dem ändå. Kanske två nya ansikten för att få lite variation? Och så behåller jag mitt gamla ansikte också, har jag linser i så duger ju det utmärkt)

-styrka. Styrka att vara den jag är, styrkan att inte bry mig om andras åsikter (eller rättare sagt de åsikter jag inbillar mig att de har om mig). Styrkan att bryta en mur av tystnad, en boja av osynlighet. Styrkan att förneka det förflutna, förneka tre år av tystnad. Styrkan att leva mitt liv fullt ut, styrkan att stå ensam i mängden och ändå inte vara ensam. Styrka helt enkelt.

-en julgran. I plast, som inte barrar, och som är ihopfällbar, så den inte tar så mycket plats de 10-11 månader den är nedpackad. Samt julpynt till sagda gran (även det ihopfällbart).


Jag tror det var allt...

Av Eve - 4 december 2008 18:53


Återigen hemma. Dagen har innehållit rapportskrivande (100 ord på tre timmar, det går så bra så), en timme matte, en snabb sväng hem, en sväng tillbaka, och info om alla olika program och ett roligt skämt, ett äkta evelinskt skämt, dvs totalt ologiskt för alla andra som inte har min hjärna.


Resten av kvällen planerar jag att sitta och ha ångest över att jag inte sitter och ritar på illustrationsplanen. På så sätt slipper jag packa upp papprena ur rören, och rulla ut dem på bordet och tejpa fast dem.


IHMAIWTD var det ja.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards