Alla inlägg den 9 december 2008

Av Eve - 9 december 2008 21:07


Skisserna + fågelboet är klara och inlämnade, en sak mindre att oroa sig för. Nog för att det räcker och blir över ändå :( Fick en sån underbar känsla när jag gick från skolan och över Munksjöbron, så varckert upplyst i mörkret. Insåg hur mycket jag tycker om Jönköping, vilken vacker stad det är, och att jag faktiskt trots allt trivs. Och när jag gick vidare ner mot Maxi, lyssnandes på ljudet av alla förbipasserande bilar på den alltid trafikkaosartade vägen, kändes det inte så illa att jag känner mig lite ensam ibland. Jag behöver vara ensam ibland också, som då, gå gatan ner utan stress, och utan några roliga och spännande planer för resten av veckan, ingen stress och ingen oro. Jag behöver vara ensam ibland. Visst, det blir ofta för mycket av den saken, för att jag är som jag är, jag ser inte alltid mitt eget bästa. Visst trivs jag i goda vänners sällskap, sitta och tjöta, fika, spela spel, festa, gå ut på krogen, eller bara vara. Men samtidigt värnar jag om mina egna stunder, att sitta i en knäpptyst lägenhet och läsa tidingen i lugn och ro en söndagsförmiddag och veta att jag är ensam, jag behöver inte tänka på och ta hänsyn till någon på hela dagen. Ensamhet i lagom doser.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards