Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Eve - 22 oktober 2010 12:34


Skönt att det är över. Gick inte jättebra, som jag misstänkte så hade jag svårt med alla verbformer och fick försöka motivera förklaringar utan att kunna använda korrekta termer på dem. Men det kan ju ha gått vägen i alla fall. Och det var där svårigheterna låg/ligger. I motiveringen. I regel "hör" jag vad som låter rätt och fel, men varför det är fel är jag i regel inte säker på. Förhoppningsvis går det bra. Inga problem med att komma dit och göra tentan heller, de hade koll på att jag skulle komma och göra min engelska (omgivna av några som gjorde nån annan konstigt tenta). Skulle eg. ha varit två till som gjort engelskan, men de dök inte upp. 


I övrigt kanske det fortfarande finns hopp för våren, men vi får se. Tar inte ut något i förskott den här gången. Och det är i vilket fall mycket oklart än så länge, och mycket att fixa om det skulle bli verklighet. 

Av Eve - 22 oktober 2010 08:04


Snart bär det iväg till sista tentan, något nervös, inte bara för själva tentan, utan också det runtomkring. Ingen vanlig salstenta omgiven av klasskamrater, utan en distanstenta omgivna av okända personer och utan anmälan via ladock (mail istället). Men det ska väl inte vara några stora problem egentligen, har ju fått bekräftande svar. 


Och i natt kom det snö. Jippie. Eller inte. Är fortfarande trött på snö efter förra vintern. Det finns något som heter för mycket eller för tidigt. Hoppas bara tågen nu går idag. Man vet ju aldrig, snö är ju uppenbarligen något verkar vara oförberedda på. Fast det är ju inte stora mängder som kommit än, så det hinner väl smälta tills i eftermiddag i vilket fall...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards