Direktlänk till inlägg 8 maj 2009

Förväxling och åska

Av Eve - 8 maj 2009 20:41


Redovisningen gick väl okej, även om uthämtningen av grejerna var något problematisk. Hittade inte mina grejer i förrådet och fick lite panik, men det visade sig att B hade trott att jag varit i hennes grupp och därför nästan "slitit" mina grejer ur U:s händer för att hon skulle bedömma dem. Dock U som höll i redovsiningen, hon tyckte mitt förslag var för "vanligt" för enkelt helt enkel. Så kanske bra att B bedömde det, hon kanske har en högre uppfattning om det. Kan ju alltid hoppas. Fick dock inte reda på betyget, utan får ta och leta upp B i veckan för att få ut bedömningen.


Det åskade när vi skulle hem sen, riktigt ordentligt. Fördröjde det hela lite med att leta efter lärare, som dock hade gott för dagen. Pratade lite med T, men till sist var det till att ge sig ut i regnet och hoppas på det bästa. Tre skrämda tjejer, två under samma paraply och en med uppfälld luva. Men vi kom helskinnade ner till busshållsplatsen och hem. Inte roligt det där att bli påmind om sin egen dödlighet och människans litenhet.


För övrigt verkar det som om historien upprepar sig, B och S vill egentligen inte vara kvar. Båda har sökt till Chalmers, men chansen att de kommer in där är ju rätt liten. B är lite inne på att söka en annan utbildning i Uppsala, men det blir först till våren isf. Tråkigt om de försvinner, men samtidigt måste man göra det som känns bäst, det man vill göra. Ingen idé att gå en utbildning som man inte tror på. Jag stannar dock, det är har jag ska vara. På rätt plats, fast möjligen vid fel tidpunkt.


Känner mig annars sorsen ikväll, utan att jag riktigt vet varför. Trots allt vackert så är det på något sätt inte tillräckligt. Kanske saknar jag bara vad jag aldrig har haft och vad jag önskar att jag kunde få. Bara vara jag fast någon annan för en stund. En av dem, utan att klart veta vilka de är eller om det verkligen är så bra att vara de då jag ju inte vet något om dem. Det måste finnas något mer...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

30

Av Eve - 15 maj 2017 20:28

  Känns inte som det är så stor skillnad mot 29 än. Haft en bra helg med besök av delar av familjen samt övernattning i Brösarp sön-mån. Vandring, lite spa och trerätters middag. Hundvänligt ställe så Spiridon fick vara med han också, även om han f...

Av Eve - 27 januari 2017 18:06

  En stor del av januari har redan gått, men bättre sent än aldrig. Tänkte i går köra månadsutmaningar, en grej per månad att undvika eller lägga till. Började i januari med en månad utan sötsaker, vilket har gått okej men sötsuget har inte försvun...

Av Eve - 3 januari 2017 17:45

  Efter att ha försökt prata engelska idag insåg jag hur totalt kass jag är på det. Min hör- och läsförståelse är ganska bra, men när det gäller att tala så låser det sig totalt. Visserligen är facktermer inom mitt yrkesområde något som är skitsvår...

Av Eve - 31 december 2016 17:15


      Julstädning och julpyntande, varit på julbord med jobbet, varit och kikat på handbollsem (gruppspelsmatcher, Ungern-Montenegro samt Danmark-Tjeckine) vilket var jättekul, sett Malmö Lucia på stortorget (stämningsfullt med kylslaget), var...

Av Eve - 24 december 2016 08:00

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards