Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

Sur som en citron...

Av Eve - 19 januari 2009 18:26


... eller att göra det svårt för sig själv. Visst, det är en jättebra idé att få för sig att läsa en kurs på distans. Särskilt som en av böckerna som ingår i kursen inte verkar finnas att få tag på i Sverige. Men däremot kan beställas från USA, och det är ont om tid, och frakten därför kom att bli dyrare än boken. Jättebra sätt att ruinera sig själv känns det som. Vidare, ingår det även ett antal artiklar i kursen, som ska finnas tillgängliga via högskolans artikeldatabaser. Tror ni att de finns det? Knappast. Efter att ha spenderat en timme surfande runt bland olika artikeldatabaser och sökt på titeln, kan jag konstatera att det endast finns referenser till var man kan köpa en viss artikel. Som om jag skulle ha lust med det.


Så nu sitter jag här sur och tvär och har mest lust att slå på någonting. Eller kasta något in i väggen så det låter "krash" och går sönder. Så går det när man tänker att man ska vara duktig och plugga. Det resulterar bara i ett surt humör och ytterligare timmar av mitt liv som slösats bort på något utan substans. Blä.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

30

Av Eve - 15 maj 2017 20:28

  Känns inte som det är så stor skillnad mot 29 än. Haft en bra helg med besök av delar av familjen samt övernattning i Brösarp sön-mån. Vandring, lite spa och trerätters middag. Hundvänligt ställe så Spiridon fick vara med han också, även om han f...

Av Eve - 27 januari 2017 18:06

  En stor del av januari har redan gått, men bättre sent än aldrig. Tänkte i går köra månadsutmaningar, en grej per månad att undvika eller lägga till. Började i januari med en månad utan sötsaker, vilket har gått okej men sötsuget har inte försvun...

Av Eve - 3 januari 2017 17:45

  Efter att ha försökt prata engelska idag insåg jag hur totalt kass jag är på det. Min hör- och läsförståelse är ganska bra, men när det gäller att tala så låser det sig totalt. Visserligen är facktermer inom mitt yrkesområde något som är skitsvår...

Av Eve - 31 december 2016 17:15


      Julstädning och julpyntande, varit på julbord med jobbet, varit och kikat på handbollsem (gruppspelsmatcher, Ungern-Montenegro samt Danmark-Tjeckine) vilket var jättekul, sett Malmö Lucia på stortorget (stämningsfullt med kylslaget), var...

Av Eve - 24 december 2016 08:00

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards