Direktlänk till inlägg 20 september 2008

Inspiration

Av Eve - 20 september 2008 21:52


Känner mig riktigt inspirerad nu ikväll iaf. Till att plugga, till att ta tag i mitt liv, min ekonomi, motion och matvanor, hela köret. Önskar jag kunde kapsla in den här känslan och spara den och ta fram den de där dagarna då jag inte orkar göra något alls, då allt bara känns botten. Den skulle behövas då.


Annars så har jag funderat lite över folk som inte läser (böcker). Jag kan inte riktigt förstå det. För mig är det så självklart, framför allt att läsa olika sorters skönlitteratur, men också mer "faktaböcker" eller vad man nu ska kalla det. Dels för underhållning, men också för att lära mig saker, lära mig mer och sådant som jag är intersserad av. Sen självklart också för att fördriva tiden ibland, böcker är väldigt bra och ha på tåg, bussar och liknande. Men det här att folk inte läser böcker. Visst, vissa har svårare än andra för sånt, med dyslexi och andra former av problem som gör att läsningen blir mycket svårare för dem än för andra. Alla andra då? De som (säger att de) inte läst en bok i hela sitt liv? Ofta med stolthet i rösten? Oftast killar (de jag har träffat har varit killar i allafall). Vad är det som är så skrämmande, eller så tråkigt, eller så svårt med att läsa böcker? Det är ju inte precis så att det inte finns några intressanta böcker heller, så länge man har ett intresse av något så finns det ju böcker att läsa i ämnet? Eller också kanske jag missförstått dem, de kanske läser böcker, bara det att de undviker skönlitteratur. Vad vet jag?


Sen ser jag fortfarande inte meningen med kreditkort. Att jag skulle få för mig att skaffa ett känns inte särskilt troligt. Kreditkort känns som djävulens (eller Guds beroende på vem av dem man håller på) påfund.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

30

Av Eve - 15 maj 2017 20:28

  Känns inte som det är så stor skillnad mot 29 än. Haft en bra helg med besök av delar av familjen samt övernattning i Brösarp sön-mån. Vandring, lite spa och trerätters middag. Hundvänligt ställe så Spiridon fick vara med han också, även om han f...

Av Eve - 27 januari 2017 18:06

  En stor del av januari har redan gått, men bättre sent än aldrig. Tänkte i går köra månadsutmaningar, en grej per månad att undvika eller lägga till. Började i januari med en månad utan sötsaker, vilket har gått okej men sötsuget har inte försvun...

Av Eve - 3 januari 2017 17:45

  Efter att ha försökt prata engelska idag insåg jag hur totalt kass jag är på det. Min hör- och läsförståelse är ganska bra, men när det gäller att tala så låser det sig totalt. Visserligen är facktermer inom mitt yrkesområde något som är skitsvår...

Av Eve - 31 december 2016 17:15


      Julstädning och julpyntande, varit på julbord med jobbet, varit och kikat på handbollsem (gruppspelsmatcher, Ungern-Montenegro samt Danmark-Tjeckine) vilket var jättekul, sett Malmö Lucia på stortorget (stämningsfullt med kylslaget), var...

Av Eve - 24 december 2016 08:00

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards