Alla inlägg under maj 2008

Av Eve - 15 maj 2008 21:37


Så då har jag tagit mig en liten whisky för att fira, sett på lyxfällan och ska väl ta och sätta mig och läsa lite om en stund (för skojs skull, inget annat!). Trots mindre roligt väder, visserligen soligt men svinkallt, har det varit en bra dag. Lite tråkigt att vi var så få personer på sektionsmötet, menmen, är bara att ta nya tag och se till att det kommer fler på nästa. Förstår att folk inte vill engagera sig, jag är själv likadan för det mesta, men man blir ändå besviken.


I morgon blir det till att sitta med modellen och skära ut kartong hela dagen. Samt kanske kolla lite på uppgifterna inför fysiklabben nästa torsdag.

Av Eve - 15 maj 2008 12:27


Så idag fyller jag 21 då. Känns bra, ingen åldersnoja i sikte än. 21 är en bra ålder helt enkelt, det känner jag på mig. Lite tråkigt att inte bli väckt på morgonen av sin familj (även om vi nästan övergett den traditionen). Då får man göra något för sig själv istället. Därför satt jag och slog in paket igår, så jag hade något och öppna när jag vaknade i morse. Ett par örhängen, en kalender och några pocketböcker ur bokhyllan som jag inte läst än. Trevligt det, och sitta och öppna paket på morgonen, innan man äter frukost, även om jag visste vad det var i dem. Och snyggt presentpapper var det också.


Varit i skolan också och haft en fysikföreläsning. Samt varit på Colorama och tagit lite färgprover och broschyrer för att använda till huset.


Funderar på om jag ska göra något idag (förutom köpa fika och gå på sektionsmötet, vilket varit planerat sen länge). Vore kanske skönt att ta det lugnt idag, och bara göra vad jag vill. Sitta och läsa eller nåt. Utan att ha dåligt samvete. Jag fyller år = jag får göra som jag vill. Blir nog bra det.

Av Eve - 14 maj 2008 11:01


Det är den 14 maj. Jag fyller 21 i morgon. Hemma är det nästan sommar. Häruppe är det 6 plusgrader, gräset är brunt, träden kala, och det haglar. Jättebra idé att flytta 112 mil norrut. Inte.

Av Eve - 13 maj 2008 10:26


Sitter och dricker dagens andra kopp te. Hade stora planer för morgonen, gå upp vid halv sju och tvätta, sedan sitta och skissa på huset under tiden maskinerna gick. Det gick väl inte riktigt som planerat. Har dock fått tvättat det jag skulle. Men istället för att skissa har jag sovit och suttit vid datorn och lagt patiens. Otroligt utvecklande och stimulerande. Eller inte.


På torsdag fyller jag 21. Känns bra, ingen åldersnoja här inte. Hade dock varit kul att ha familjen på närmare håll, men nu är det ju inte så. 21 känns som en bättre ålder än 20 faktiskt. Återstår att se. Ser ändock fram emot det, även om det inte lär bli så mycket firande. Möte på kvällen, ska fixas inför det på dagen. Sedan behöver jag plugga fysik samt bygga på modellen. Livet är underbart.

Av Eve - 12 maj 2008 17:12


Ha! Jag säger bara det. Inte nog med att jag brukar läsa fel på ord och få dem till något annat, nu har jag fått ett helt sms att få en annan innebörd. Eller tja, inbörden är väl densamma, men min hjärna kontretiserade det hela lite. Tydligen var det mindre skrämmande att lägga till "en fika eller nåt". Men det är ju det. Nån dag känns bara så obestämt, abstrakt och skrämmande seriöst. Och jag vägrar. Jag trivs själv. Fika hade låtit bättre. Nu måste jag ju gå och grubbla några timmar till på om jag ska svara eller inte.

Av Eve - 12 maj 2008 15:51


Ibland undrar jag verkligen vad jag egentligen är rädd för. Det behöver inte vara något, det kan vara helt oskyldigt. Det behöver inte bli jobbigt, pinsamt, tyst. Det kan bli bra. Det kan vara enkelt, det kan vara en fika bara. Vill ändå inte. Är som om jag blivit ordentligt bränd i det förgångna, men jag kan inte själv komma på när.

Av Eve - 11 maj 2008 19:26


En till. Men sista idag. Får räcka nu. Så mycket bra låtar jag har ändå. Tenderar att glömma bort det alltför ofta. Så känns det som om jag inte har nån bra musik alls att lyssna på. Men så är det ju uppenbarligen inte.


Sing me a song, youre a singer
Do me a wrong, youre a bringer of evil
The devil is never a maker
The less that you give, youre a taker
So its on and on and on, its heaven and hell, oh well

The lover of lifes not a sinner
The ending is just a beginner
The closer you get to the meaning
The sooner youll know that youre dreaming
So its on and on and on, oh its on and on and on
It goes on and on and on, heaven and hell
I can tell, fool, fool!

Well if it seems to be real, its illusion
For every moment of truth, theres confusion in life
Love can be seen as the answer, but nobody bleeds for the dancer
And its on and on, on and on and on....

They say that lifes a carousel
Spinning fast, youve got to ride it well
The world is full of kings and queens
Who blind your eyes and steal your dreams
Its heaven and hell, oh well
And theyll tell you black is really white
The moon is just the sun at night
And when you walk in golden halls
You get to keep the gold that falls
Its heaven and hell, oh no!
Fool, fool!
Youve got to bleed for the dancer!
Fool, fool!
Look for the answer!
Fool, fool, fool!



Av Eve - 11 maj 2008 19:11


Så var det ju det där med att man glömmer bort hur bra låtar är när man inte hört dem på ett bra tag.


Carpe diem...
Seize the day before your life fades away
Reach for the skies - for the distant sun
And keep on hiding from the gun

No! You need to sell your soul
for it´s great to lose control
Can´t you feel that growing desire
To go down with the blazing fire

You need to burn and reach the point of no return

- Waste no time dreaming in vain!
You and I aren´t built to last
- Go astray - the only way!
You and I will make it fast
- Burn the candle at both ends!
Let´s take a ride before we fall
- Leave no room for happy endings!
And make it right for once and for all

Something´s twisted in your head
for you live as you were dead
So therefore you must play with the gun
and be sure to have your fun

Take my hand and I´ll lead you astray
for it´s the only way
Let´s give in to the growing desire
and go down with the blazing fire

We need to burn and reach the point of no return

- Waste no time dreaming in vain!
You and I aren´t built to last
- Go astray - the only way!
You and I will make it fast
- Burn the candle at both ends!
Let´s take a ride before we fall
- Leave no room for happy endings!
And make it right for once and for all


För övrig lär jag mig aldrig. En dålig idé att förvara glas och dylikt i närheten av datorn. Eller i allmänhet någon annanstans än köksbordet eller nattduksbordet. Det är att utmana ödet. Som tur var var det bara vatten i glaset den här gången, inte särskilt mkt, och jag slog ut det åt rätt håll. Är väl bara att rycka på axlarna åt det och försöka lära sig till nästa gång. Den här gången var det i alla fall inte te. Eller dricka.


För övrigt, ett gott skratt förlänger livet. Särskilt bra är det att skratta på kort. Har jag hört. Skål!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards