Alla inlägg under januari 2014

Av Eve - 10 januari 2014 17:04


Verkligen smått fantastiskt att se solen igen idag, efter den senaste tidens gråa, igenmulna väder. Kändes genast så mycket ljusare och som att det var ljust längre. Längtar ändå till den tid då det är ljust när man går upp på morgonen samt ljust när man går hem från jobbet.

Av Eve - 8 januari 2014 20:11


Drömmen om fritiden, att inte spendera hela den ljusa tiden på dagen på jobbet, utblickande i det gråa som gör att det känns konstant mörkt. Vet inte om jag är gjord för att jobba så här mycket, jag har annat jag vill göra i livet, och känner aldrig att jag får tid för det, kan aldrig slutföra något. Så mycket jag borde ta tag i som bara blir uppskjutet. 


Antar det blir bättre när mörkret ger sig så småningom. Längtar tillbaka till början, när det kändes som jag hade hur mycket fritid som helst när jag kom hem från jobbet, och visste att jag inte behövde plugga. Vet inte hur jag hittar tillbaka till det. Antar att mindre tid vid datorn är en bra start. 

Av Eve - 2 januari 2014 19:08


Tränat ett pass idag, skönt att kunna göra det efter sjukdomarna innan och efter jul. Varit rätt lugnt på jobbet, det har inte kört igång ordentligt än. Skönt att få en sådan period också. Kanske inte så effektiv som jag hade kunnat varit, men det får gå en då, en del fick jag gjort iaf. Sitter nu och funderar på vad jag ska ta itu med, svårt att prioritera mellan saker. Och lätt hänt att fastna framför datorn istället.

Av Eve - 1 januari 2014 21:44


Sista dagen på julledigheten (mer eller mindre), kommit åter till lägenheten nu efter att ha spenderat ledigheten hos A. Känns okej att börja jobba igen, särskilt med tanke på att det bara är två dagar tills helg. Skönt med en mjukstart. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards