Alla inlägg den 27 november 2012

Av Eve - 27 november 2012 20:36


Gårdagens träningspass från youtube:


- Total Body Toning

- Amazing Thigh Workout (första halvan innan de tog fram nån konstig rullsak).

- Lean Legs for Short Halloween Skirts


Jobbiga pass såklart, men kändes ändå överkomligt. Kännts ordentligt i kroppen idag, framför allt magmusklerna, så tog nog ganska bra. Styrkepass alltihop, ska se om jag hittar några mer konditionsinriktade pass som verkar roliga framöver. Appropå sista passet, så noterade jag att det verkar som mitt vänsterben är starkare än mitt högerben (lättare med övningarna på den sidan), tycker det känns lite underligt med tanke på att jag är högerhänt.

Av Eve - 27 november 2012 17:39


Att nära vänner står så långt ifrån mig i vissa frågor, att jag inte ens känner att det är värt att nämna min ståndpunkt utan endast hålla tyst. Som när det handlar om kön och förväntat beteende. Mamma-dottertid jämfört med pappa-sontid, och att det inte är lika självklart att prata om mamma-sontid och tvärtom. Såsom dottern är med pappa ute och grejer på gården, kör traktor, byter däck på bilen och renoverar huset och sonen är med mamma på spa, chokladprovning, hjälper till att baka eller en fika på stan. (Att mamma skulle göra det pappa gör och tvärtom är ännu mer otänkbart). Tiger istället, då det känns hopplöst att få dem att inse varför deras synsätt kan vara problematiskt, och tänker att jag får jag en tjej, tänker jag bränna alla söta, mesiga, volangiga, tajta, ljusa, olekbara kläder hon får, på ett stort bål i trädgården. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards