Direktlänk till inlägg 11 april 2012

Dåligt tajming

Av Eve - 11 april 2012 21:29


Föräldrarna åker på semester om drygt två veckor och jag börjar känna mig en aning stressad över det. Kommer ju att göra praktik (=hela arbetsdagar) samt plugga heltid under tiden. Och utöver det så känns det som jag då kommer att få ha huvudansvaret för hem & husdjur. Matlagning (kan möjligen räkna med ena brorsan här, kanske den andre om han måste), städning (=in- och urplock ur diskmaskin och kompostering om vi förutsätter att städning för övrigt undviks), se till att hundarna får komma ut tillräckligt (med hjälp av ena brorsan). Vet inte som det ser ut i nuläget hur vi ska lyckas lösa det med hundarna, då vi som går ut med dem jobbar dagtid båda två, och det blir för många timmar emellan. Känner inte att jag kan räkna med nån hjälp från andra brorsan där, känns inte som han bryr sig om att de har de bra eller tar något som helst ansvar för den biten. Hade jag inte gjort praktik så hade det inte varit något problem eftersom jag då varit hemma under dagarna, men nu vet jag inte hur vi ska lyckas lösa det, så det känns sådär. 

 
 
Ingen bild

A

12 april 2012 02:18

Låter segt :/ Kan inte hundarna få flytta hem-hem till moster lite? Så vet du iaf säkert att de klarar sig bra. Sen får du la skrika lite på bröderna å se om det hjälper städning och matlagning :P
Puss

Eve

13 april 2012 19:11

Mmm. Vet inte hur det skulle funka det hlr, hon jobbar ju också och barnen bor inte hemma längre i stort sett så de kanske får vara mkt ensamma där också... ingen lust att skrika bara och ingen lust att behöva agera "mamma" åt dem, önskar bara att de kunde "se" att det var stökigt på samma sätt som oss andra och själva ta initativ till att plocka i/ur diskmaskin etc.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

30

Av Eve - 15 maj 2017 20:28

  Känns inte som det är så stor skillnad mot 29 än. Haft en bra helg med besök av delar av familjen samt övernattning i Brösarp sön-mån. Vandring, lite spa och trerätters middag. Hundvänligt ställe så Spiridon fick vara med han också, även om han f...

Av Eve - 27 januari 2017 18:06

  En stor del av januari har redan gått, men bättre sent än aldrig. Tänkte i går köra månadsutmaningar, en grej per månad att undvika eller lägga till. Började i januari med en månad utan sötsaker, vilket har gått okej men sötsuget har inte försvun...

Av Eve - 3 januari 2017 17:45

  Efter att ha försökt prata engelska idag insåg jag hur totalt kass jag är på det. Min hör- och läsförståelse är ganska bra, men när det gäller att tala så låser det sig totalt. Visserligen är facktermer inom mitt yrkesområde något som är skitsvår...

Av Eve - 31 december 2016 17:15


      Julstädning och julpyntande, varit på julbord med jobbet, varit och kikat på handbollsem (gruppspelsmatcher, Ungern-Montenegro samt Danmark-Tjeckine) vilket var jättekul, sett Malmö Lucia på stortorget (stämningsfullt med kylslaget), var...

Av Eve - 24 december 2016 08:00

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards