Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Det är skillnad på kurser och kurser

Av Eve - 7 februari 2012 20:40


En aning sur på ena kursen jag läser just nu. Den ges egentligen som campuskurs, men jag läser ett program som ges på distans, och där den ingår. Det har delvis anpassats efter oss (vi får göra inlämningsuppgifter istället för att delta i seminarier), men långt ifrån helt ut. Det ges föreläsningar i kursen, men vi som läser på distans har ingen möjlighet att ta del av dessa, då de inte spelas in och läggs ut. Detta tycker inte jag ger oss samma förutsättningar som de som läser den på campus. Jag hade kunnat acceptera det om jag valt den som fristående kurs och sedan begärt att kunna läsa den på distans, men inte nu när det faktiskt ingår i det kursprogram jag läser. Vidare så är det oklart i nuläget hur kommunikationen med lärare ska ske. I tidigare kurser så har vi haft ett discussion board där man kunnat skriva inlägg som lärare och andra elever kan läsa och svara på. Något sådant förekommer inte nu, och jag har inte fått något svar på varför. Förstår inte varför det inte kan lösas på något bättre sätt. Läste en kurs i höstas med liknande förutsättningar, men då spelades föreläsningar in med ljud och kommunikation med läraren skedde genom discussionboard, där han även la ut frågor som han fått på mailen med svar. Tråkigt när upplägget känns ogenomtänkt och det blir så stor skillnad när den andra kursen jag läser verkligen är anpassad efter att man ska kunna läsa den på distans. Funderar nu på om jag ska höra av mig till programansvarige redan nu och klaga, eller vänta och se lite hur det känns längre fram, det kanske funkar bra. Kan ju alltid klaga ordentligt i kursutvärderingen, men det känns som det är försent för min del då. Hade vi gjort den idag så hade jag av förklarliga skäl sågat kursen vid fotknölarna. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

30

Av Eve - 15 maj 2017 20:28

  Känns inte som det är så stor skillnad mot 29 än. Haft en bra helg med besök av delar av familjen samt övernattning i Brösarp sön-mån. Vandring, lite spa och trerätters middag. Hundvänligt ställe så Spiridon fick vara med han också, även om han f...

Av Eve - 27 januari 2017 18:06

  En stor del av januari har redan gått, men bättre sent än aldrig. Tänkte i går köra månadsutmaningar, en grej per månad att undvika eller lägga till. Började i januari med en månad utan sötsaker, vilket har gått okej men sötsuget har inte försvun...

Av Eve - 3 januari 2017 17:45

  Efter att ha försökt prata engelska idag insåg jag hur totalt kass jag är på det. Min hör- och läsförståelse är ganska bra, men när det gäller att tala så låser det sig totalt. Visserligen är facktermer inom mitt yrkesområde något som är skitsvår...

Av Eve - 31 december 2016 17:15


      Julstädning och julpyntande, varit på julbord med jobbet, varit och kikat på handbollsem (gruppspelsmatcher, Ungern-Montenegro samt Danmark-Tjeckine) vilket var jättekul, sett Malmö Lucia på stortorget (stämningsfullt med kylslaget), var...

Av Eve - 24 december 2016 08:00

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards