Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

En liten löptur

Av Eve - 12 juli 2011 16:24


Fick för mig att jag skulle ge mig ut och springa en sväng idag. Första gången på fyra eller fem år. Blev en slinga där jag bor på 2,2 km (ganska backig) på 14 min 5 sek. Kändes först som en dålig tid, men hittade min gamla träningsdagbok från tvåan på gymnasiet (vintern/våren 2005) och ser då att mina tider var sämre då, och som bäst på 14 min 30 s. Året efter, 2006, när jag tränande för tjejmilen så lär jag ha haft bättre tider dock, men det har jag inga uppgifter på.


Kan i alla fall konstaterat att mängden träning skiljer sig betydligt åt. 2005 snackar vi två timmar tennis och drygt en timme ridning i veckan, och utöver det 1-3 löppass på mellan 2,2-6,6 km. Just nu snackar vi mest korta promenader med hundarna, cyckling till jobbet (drygt 6 min i uppförsbacke) cyckling hem från jobbet (nedförsbacke) och inte så mycket mer. Men ska försöka ta tag i det nu, och komma ut och springa åtminstone två gånger i veckan. Behöver röra på mig. 


Även om det var skitjobbigt idag, och jag trodde jag skulle dö bitvis (sprang hela varvet med håll och sista fjärdedelen med ont i bröstet också), så överlevde jag. Och efteråt kändes det rätt skönt. Och kanske har jag inte så dålig kondition trots allt, orkade ändå springa hela varvet runt utan att stanna. Det är på den nivån jag befinner mig nu, det jag utgår ifrån, så det får jag vara nöjd med. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

30

Av Eve - 15 maj 2017 20:28

  Känns inte som det är så stor skillnad mot 29 än. Haft en bra helg med besök av delar av familjen samt övernattning i Brösarp sön-mån. Vandring, lite spa och trerätters middag. Hundvänligt ställe så Spiridon fick vara med han också, även om han f...

Av Eve - 27 januari 2017 18:06

  En stor del av januari har redan gått, men bättre sent än aldrig. Tänkte i går köra månadsutmaningar, en grej per månad att undvika eller lägga till. Började i januari med en månad utan sötsaker, vilket har gått okej men sötsuget har inte försvun...

Av Eve - 3 januari 2017 17:45

  Efter att ha försökt prata engelska idag insåg jag hur totalt kass jag är på det. Min hör- och läsförståelse är ganska bra, men när det gäller att tala så låser det sig totalt. Visserligen är facktermer inom mitt yrkesområde något som är skitsvår...

Av Eve - 31 december 2016 17:15


      Julstädning och julpyntande, varit på julbord med jobbet, varit och kikat på handbollsem (gruppspelsmatcher, Ungern-Montenegro samt Danmark-Tjeckine) vilket var jättekul, sett Malmö Lucia på stortorget (stämningsfullt med kylslaget), var...

Av Eve - 24 december 2016 08:00

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards