Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Ett stort kliv tillbaka

Av Eve - 5 maj 2011 21:24


Av de danser jag kör nu, (bugg, lindyhop och salsa) så är helt klart salsan den svåraste. Och kände som om jag tog ett stort kliv tillbaka idag, när det tidigare ändå rört sig åt rätt håll. Snurrarna funkade inte alls, och ju mer jag snurrade och verkligen försökta göra som man "ska" göra, desto sämre gick det, tills det kändes som om jag inte haft min danspartner som grabbat tag i mig så hade jag farit i golvet. Förstår inte varför det gick så uselt, visst är det så att jag inte har världens bästa skor, men det har jag inte haft tidigare veckor heller, och då har det inte gått lika uselt. Och jag blir så frustrerad, för inget jag gör verkar hjälpa, försöker verkligen hålla ihop fötterna, in med magen och hålla blicken i taket. Men inget funkar. Hade jag inte varit så väluppfostrad (och brytt mig om vad folk fick för intryck av mig) hade jag lagt mig ner på golvet som en treåring och skrikit av frustration. Sedan fick jag dansa kille lite, och även om det inte gick direkt bra, svårt det där, så gick det i alla fall inte sämre. Och jag behövde inte snurra lika mycket. Inte direkt så att jag slutade på plus kanske, men totalt sett så var det ändå inte så illa. Inte nöjd för fem öre, men i alla fall inte beredd att ge upp än, fortfarande övertygad om att jag kan lära mig. Men fortsätter det så här så vete fan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

30

Av Eve - 15 maj 2017 20:28

  Känns inte som det är så stor skillnad mot 29 än. Haft en bra helg med besök av delar av familjen samt övernattning i Brösarp sön-mån. Vandring, lite spa och trerätters middag. Hundvänligt ställe så Spiridon fick vara med han också, även om han f...

Av Eve - 27 januari 2017 18:06

  En stor del av januari har redan gått, men bättre sent än aldrig. Tänkte i går köra månadsutmaningar, en grej per månad att undvika eller lägga till. Började i januari med en månad utan sötsaker, vilket har gått okej men sötsuget har inte försvun...

Av Eve - 3 januari 2017 17:45

  Efter att ha försökt prata engelska idag insåg jag hur totalt kass jag är på det. Min hör- och läsförståelse är ganska bra, men när det gäller att tala så låser det sig totalt. Visserligen är facktermer inom mitt yrkesområde något som är skitsvår...

Av Eve - 31 december 2016 17:15


      Julstädning och julpyntande, varit på julbord med jobbet, varit och kikat på handbollsem (gruppspelsmatcher, Ungern-Montenegro samt Danmark-Tjeckine) vilket var jättekul, sett Malmö Lucia på stortorget (stämningsfullt med kylslaget), var...

Av Eve - 24 december 2016 08:00

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards