Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Jobbfunderingar

Av Eve - 20 januari 2010 22:31


Efter att ha sett ett avsnitt av Grand Design Indoors har jag nu kommit fram till vad jag vill jobba med, jag vill renovera/restaurera gamla hus. Hjälpa till att byta ut gamla ruttna balkar och dylikt utan att förstöra husets karaktär, bevara det gamla och införliva det på ett bra sätt med det nya, mer moderna. Vet dock inte om jag verkligen går rätt utbildning för det, borde väl egentligen ha mer arkitektur/inredningsperspektiv för det och mycket mer historiska kunskaper. Å andra sidan är det inte en ouppnålig dröm, även om det kan ta tid. Är ju inget jag kanske kan få börja jobba med direkt efter examen, men kanske efter att ha jobbat ett par år? Kan ju alltid börja i mindre skala med ett egeninköpt hus och gå därifrån. Lära mig det praktiska från grunden och bli byggjobbare såväl som ingenjör :D


Känns dock inte som det finns lika många roliga hus som det finns i England. Gillar tanken på höga, smala hus, som det de visade, även om det inte är speciellt praktiskt. Är inte ens säker på att man skulle få bygga det så i Sverige, om man byggde nytt idag. Visserligen är "radhus" eller vad man nu ska räkna det som kanske lite friare än vad flerbostadshus, men sedan finns det väl kanske ingen anledning till att göra det så i Sverige heller, är ju inte direkt så att vi har ont om plats. Sen är det ju inte praktiktiskt heller att springa upp och ner för trappor. Men det finns väl säkert roliga hus i Sverige också, bara man letar lite.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

30

Av Eve - 15 maj 2017 20:28

  Känns inte som det är så stor skillnad mot 29 än. Haft en bra helg med besök av delar av familjen samt övernattning i Brösarp sön-mån. Vandring, lite spa och trerätters middag. Hundvänligt ställe så Spiridon fick vara med han också, även om han f...

Av Eve - 27 januari 2017 18:06

  En stor del av januari har redan gått, men bättre sent än aldrig. Tänkte i går köra månadsutmaningar, en grej per månad att undvika eller lägga till. Började i januari med en månad utan sötsaker, vilket har gått okej men sötsuget har inte försvun...

Av Eve - 3 januari 2017 17:45

  Efter att ha försökt prata engelska idag insåg jag hur totalt kass jag är på det. Min hör- och läsförståelse är ganska bra, men när det gäller att tala så låser det sig totalt. Visserligen är facktermer inom mitt yrkesområde något som är skitsvår...

Av Eve - 31 december 2016 17:15


      Julstädning och julpyntande, varit på julbord med jobbet, varit och kikat på handbollsem (gruppspelsmatcher, Ungern-Montenegro samt Danmark-Tjeckine) vilket var jättekul, sett Malmö Lucia på stortorget (stämningsfullt med kylslaget), var...

Av Eve - 24 december 2016 08:00

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards