Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Fryst

Av Eve - 20 januari 2010 18:41


Redovisningen idag gick faktiskt helt okej, de saker Kajan anmärkte på kändes motiverande och mer som råd eller nåt än kritik. Och det var sådant som jag även kände att jag höll med om och som bara skulle göra det hela bättre. Var riktigt kul att se allas olika planlösningar också, efter att ha jobbat med sin egen blir man lite blind och övertygad om att det bara finns ETT rätt svar, men ingen var exakt lik någon annan, även om de kunde delas in i delar som påminde om varandra.


Vandrade även runt en sväng på Torpa sedan i sällskap med en lärare och ett 50-tal andra elever och kikade på hus och balkonger etc. Kallt var det, trots att jag tycket jag hade klätt mig varmt innan för att jag inte skulle frysa. Tji, fick jag. Var dock långt ifrån den enda som frös.


Åkte hem en sväng efter det och åt lunch. Hade eg. tänkt vara kvar i skolan men var skönt att komma hem också och få tina upp och så, innan föreläsningen. Som för övrigt var riktigt intressant och inte alls på något sätt ett sömnämne trots att den låg sent på dagen och pågick i tre timmar (med pauser inräknat). Mycket bilder och ett väldigt intressant ämne var väl den främsta orsaken.


I morgon är jag ledig, inga föreläsningar/lektioner. Ska bli skönt, även om det blir till att plugga ändå förstås. Riktigt ledig är man aldrig som student...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

30

Av Eve - 15 maj 2017 20:28

  Känns inte som det är så stor skillnad mot 29 än. Haft en bra helg med besök av delar av familjen samt övernattning i Brösarp sön-mån. Vandring, lite spa och trerätters middag. Hundvänligt ställe så Spiridon fick vara med han också, även om han f...

Av Eve - 27 januari 2017 18:06

  En stor del av januari har redan gått, men bättre sent än aldrig. Tänkte i går köra månadsutmaningar, en grej per månad att undvika eller lägga till. Började i januari med en månad utan sötsaker, vilket har gått okej men sötsuget har inte försvun...

Av Eve - 3 januari 2017 17:45

  Efter att ha försökt prata engelska idag insåg jag hur totalt kass jag är på det. Min hör- och läsförståelse är ganska bra, men när det gäller att tala så låser det sig totalt. Visserligen är facktermer inom mitt yrkesområde något som är skitsvår...

Av Eve - 31 december 2016 17:15


      Julstädning och julpyntande, varit på julbord med jobbet, varit och kikat på handbollsem (gruppspelsmatcher, Ungern-Montenegro samt Danmark-Tjeckine) vilket var jättekul, sett Malmö Lucia på stortorget (stämningsfullt med kylslaget), var...

Av Eve - 24 december 2016 08:00

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards