Direktlänk till inlägg 7 september 2009

Sjukling i skolan

Av Eve - 7 september 2009 19:37


Så har jag åkt på den höstliga förkylningen då, troligen nolle-p-sjukan. Det roliga är att jag tror jag var förkyld nästan exakt samtidigt förra året. Och möjligen året innan dess, tror dock det var lite tidiare då. Mådde riktigt dåligt igår, skitont i halsen och trött i hela kroppen. Gick och la mig och sov tre timmar på eftermiddagen (sen kunde jag dock inte somna på kvällen, så den där sista timmen jag sov var nog slöseri med sömn), det enda jag kunde tänka på undet tågfärden ner till Jönköping var att jag ville hem och krypa ner i soffan (eller sängen) under mitt täcke.


Hem kom jag till sist, satte mig dock för att läsa igenom en bok som skulle vara utläst till idag vid 9 då vi skulle göra inlämningsuppgiften på den. Det gick som det gick, vi fick klart den men det tog tid för oss. Sofies  och deras grupp började en timme senare än oss och var klara en halvtimme före oss. Snacka om att vi är sega. A:s och mitt fel tydligen, det är vi som kommer in på en massa annat, som extrema kristna i USA (det började med att stora företag är kommunistiska och slutade i Afrika-USA politik eller vad man ska kalla det. Dock återfördes vi till verkligheten av Therese.


B var sjuk hon också och dök inte upp idag, förhoppningsvis är hon friskt till på torsdag när vi tänkte börja med nästa inl. uppgift. Planerar att vara hemma från skolan i morgon, skadar ju aldrig att ta det lugnt en dag och kurera förkylningen. Dock är  det med dåligt samvete, då jag vet att jag borde vara där egentligen och lyssna på föreläsningarna. Inte konstigt att förkylningar sprider sig så snabbt på högskolor, studenterna kan inte med att stanna hemma. Knepigt om det nu blir en svår svininfluensaepidemi. Lär sprida sig som en löpeld, även om de uppmanar folk att stanna hemma om det är sjuka. Man vill ju inte missa nåt direkt.

 
 
Ingen bild

anniz

7 september 2009 20:42

Krya på dig! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

30

Av Eve - 15 maj 2017 20:28

  Känns inte som det är så stor skillnad mot 29 än. Haft en bra helg med besök av delar av familjen samt övernattning i Brösarp sön-mån. Vandring, lite spa och trerätters middag. Hundvänligt ställe så Spiridon fick vara med han också, även om han f...

Av Eve - 27 januari 2017 18:06

  En stor del av januari har redan gått, men bättre sent än aldrig. Tänkte i går köra månadsutmaningar, en grej per månad att undvika eller lägga till. Började i januari med en månad utan sötsaker, vilket har gått okej men sötsuget har inte försvun...

Av Eve - 3 januari 2017 17:45

  Efter att ha försökt prata engelska idag insåg jag hur totalt kass jag är på det. Min hör- och läsförståelse är ganska bra, men när det gäller att tala så låser det sig totalt. Visserligen är facktermer inom mitt yrkesområde något som är skitsvår...

Av Eve - 31 december 2016 17:15


      Julstädning och julpyntande, varit på julbord med jobbet, varit och kikat på handbollsem (gruppspelsmatcher, Ungern-Montenegro samt Danmark-Tjeckine) vilket var jättekul, sett Malmö Lucia på stortorget (stämningsfullt med kylslaget), var...

Av Eve - 24 december 2016 08:00

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards