Direktlänk till inlägg 6 juni 2009

Nationaldag och kvällsgrubblerier

Av Eve - 6 juni 2009 22:45


Inte gjort något speciellt idag heller, inte firat på nåt sätt alls med tanke på nationaldagen. Problemet kom vi fram till i morse är att vi inte har något att fira, och herr statsminister uttryckte samma sak på tv, Sverige har haft fred och frihet för länge, vi har glömt vad krig och förtryck innebär. Det är något vi visserligen bör vara glada över, men likväl innebär det att vi glömmer av vad det är vi ska fira, och därför inte firar som vi bör göra. Men nu är det ju sen några år tillbaka åtminstone en helgdag. Och en dag när det är fritt fram att sjunga nationalsången och visa sig i svenska flaggan, utan att bli kallad rasist.


Det är en mörk och kall kväll, i fler än ett avseende. Den ligger på lur där, strax under medvetandenivån och vilar och väntar på rätt tillfälle. Den där känslan, grubblerierna som drar ner mig i djupet, svarta minnen och svarta tankar. Än så länge är jag inte där, och jag försöker fokusera på det positiva. På att jag är fri, jag tog mig igenom det en gång och ett andra avvisande svider inte lika mycket som ett första. De betyder ingenting längre, så enkelt och så självklart. Jag vann, jag mår bäst av oss två. Starkare och mer målmedveten, med en plan för livet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

30

Av Eve - 15 maj 2017 20:28

  Känns inte som det är så stor skillnad mot 29 än. Haft en bra helg med besök av delar av familjen samt övernattning i Brösarp sön-mån. Vandring, lite spa och trerätters middag. Hundvänligt ställe så Spiridon fick vara med han också, även om han f...

Av Eve - 27 januari 2017 18:06

  En stor del av januari har redan gått, men bättre sent än aldrig. Tänkte i går köra månadsutmaningar, en grej per månad att undvika eller lägga till. Började i januari med en månad utan sötsaker, vilket har gått okej men sötsuget har inte försvun...

Av Eve - 3 januari 2017 17:45

  Efter att ha försökt prata engelska idag insåg jag hur totalt kass jag är på det. Min hör- och läsförståelse är ganska bra, men när det gäller att tala så låser det sig totalt. Visserligen är facktermer inom mitt yrkesområde något som är skitsvår...

Av Eve - 31 december 2016 17:15


      Julstädning och julpyntande, varit på julbord med jobbet, varit och kikat på handbollsem (gruppspelsmatcher, Ungern-Montenegro samt Danmark-Tjeckine) vilket var jättekul, sett Malmö Lucia på stortorget (stämningsfullt med kylslaget), var...

Av Eve - 24 december 2016 08:00

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards