Direktlänk till inlägg 4 juni 2009

Bilar och slöhet

Av Eve - 4 juni 2009 09:51


Bara att konstatera, beslutat att ge mig körkort var kanske inte det bästa beslutet examinatorn (eller vad man nu ska kalla honom) tog den där dagen i mars för tre år sedan. Återigen nära att bli påkörd när jag skulle ut ur Jönköping i tisdags, bytte fil utan att titta bakåt och fick en ilsket tutande bil efter mig. Känns igen det där, med ilsket tutande bilar, fick en på mig i en rondell för nåt år sedan också, hade lite bråttom hem och missbedömde avståndet till bilen som kom från vänster. Fast har ju klarat mig iaf, tur att andra bilister inte gärna kör på andra bilar :)


Sen var ju beslutet att ta vägen över Munksjöbron hem inte det bästa heller, borde hållt mig till Bankeryd-Falköpingsvägen, hade sparat åtminstone tio minuter och sluppit krypköra.


Annars har jag inte gjort så mycket, varit ute och gått med hundarna, tvättat och spelat Sims. Samt väntat på att en kompis ska svara på ett sms, och funderat på om det är ett dåligt tecken att hon inte svarar. Men kan inte påminna mig att jag gjort något som skulle kunna få henne att bli arg på mig, så det kanske bara inte har kommit fram. Eller så har hon glömt att svara. Behöver ju inte övetolka saker och ting.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

30

Av Eve - 15 maj 2017 20:28

  Känns inte som det är så stor skillnad mot 29 än. Haft en bra helg med besök av delar av familjen samt övernattning i Brösarp sön-mån. Vandring, lite spa och trerätters middag. Hundvänligt ställe så Spiridon fick vara med han också, även om han f...

Av Eve - 27 januari 2017 18:06

  En stor del av januari har redan gått, men bättre sent än aldrig. Tänkte i går köra månadsutmaningar, en grej per månad att undvika eller lägga till. Började i januari med en månad utan sötsaker, vilket har gått okej men sötsuget har inte försvun...

Av Eve - 3 januari 2017 17:45

  Efter att ha försökt prata engelska idag insåg jag hur totalt kass jag är på det. Min hör- och läsförståelse är ganska bra, men när det gäller att tala så låser det sig totalt. Visserligen är facktermer inom mitt yrkesområde något som är skitsvår...

Av Eve - 31 december 2016 17:15


      Julstädning och julpyntande, varit på julbord med jobbet, varit och kikat på handbollsem (gruppspelsmatcher, Ungern-Montenegro samt Danmark-Tjeckine) vilket var jättekul, sett Malmö Lucia på stortorget (stämningsfullt med kylslaget), var...

Av Eve - 24 december 2016 08:00

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards