Direktlänk till inlägg 7 februari 2009

10 saker ni kanske inte visst om mig

Av Eve - 7 februari 2009 17:33


1. Jag gick hos talpedagog när jag var liten, kunde inte säga "R". Tydligen något som går i familjen, brorsan har gått hos talpedagog av samma anledning.

2. Jag har kort stubin och dålig impulskontroll, när det gäller saker som jag inte klarar av eller saker som går mig emot. Det bästa sättet för mig att lugna ner mig är då att gå ut och gå.

3. Jag skriver upp alla (skönlitterära)böcker jag läser och har så gjort i ett antal år (fem tror jag det är).

4. Jag tycker inte om att ringa upp människor, kan t.o.m ha svårt att ringa upp vänner. Undantagen är familjen, Anniz och Sanna. Det var dock ännu värre för några år sedan.

5. Jag gestikulerar gärna med händerna när jag pratar, särskilt om det är någon engagerande disskusion. Var inte medveten om det själv förrän någre kompisar påpåekade det förra året.

6. Jag har alltid haft lätt för mig i skolan, tror ändå det värsta exemplet är förra året när jag klarade en fysiktenta efter att ha pluggat inför den en halvtimme. (Dock hade jag räknat en del uppgifter under terminens gång). Dock kan jag vara tankspridd och ha dåligt minne ändå.

7. Jag tycker inte om gym. Känner mig utittad och skulle aldrig kunna börja styrketräna för att det är för obehagligt. Gå på gruppass har jag däremot inga störra problem med.

8. Jag är en trygghetsmänniska och tycker i regel inte om att göra nya saker som jag aldrig gjort förrut. Fast att erkänna att jag aldrig gjort det förrut är ännu värre.

9. Jag tappar kontrollen över mig själv när jag blir riktigt arg. Vilket leder till att jag slänger stolar på folk, skäller ut folk som kanske inte förtjänar det eller börjar slåss. Det händer som tur är inte så ofta, kanske en gång om året.

10. Jag ville bli författare när jag var yngre, och har fortfarande kvar många av de berättelser jag började på. Har dock insett att jag hellre läser andras berättelser än skriver egna. Men man vet aldrig, kan ju alltid ändra sig. Har en vän som för några år sedan sa att hon någon gång vill läsa en bok som jag har skrivit så får väl se...

 
 
anniz

anniz

7 februari 2009 19:40

"9. Jag tappar kontrollen över mig själv när jag blir riktigt arg. Vilket leder till att jag slänger stolar på folk, skäller ut folk som kanske inte förtjänar det eller börjar slåss. Det händer som tur är inte så ofta, kanske en gång om året."

Den Eve vill jag se någon dag! :D

http://magyarisch.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

30

Av Eve - 15 maj 2017 20:28

  Känns inte som det är så stor skillnad mot 29 än. Haft en bra helg med besök av delar av familjen samt övernattning i Brösarp sön-mån. Vandring, lite spa och trerätters middag. Hundvänligt ställe så Spiridon fick vara med han också, även om han f...

Av Eve - 27 januari 2017 18:06

  En stor del av januari har redan gått, men bättre sent än aldrig. Tänkte i går köra månadsutmaningar, en grej per månad att undvika eller lägga till. Började i januari med en månad utan sötsaker, vilket har gått okej men sötsuget har inte försvun...

Av Eve - 3 januari 2017 17:45

  Efter att ha försökt prata engelska idag insåg jag hur totalt kass jag är på det. Min hör- och läsförståelse är ganska bra, men när det gäller att tala så låser det sig totalt. Visserligen är facktermer inom mitt yrkesområde något som är skitsvår...

Av Eve - 31 december 2016 17:15


      Julstädning och julpyntande, varit på julbord med jobbet, varit och kikat på handbollsem (gruppspelsmatcher, Ungern-Montenegro samt Danmark-Tjeckine) vilket var jättekul, sett Malmö Lucia på stortorget (stämningsfullt med kylslaget), var...

Av Eve - 24 december 2016 08:00

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards