Direktlänk till inlägg 29 juni 2008

Får

Av Eve - 29 juni 2008 12:37


Var en rolig kväll igår. Och jag ungick med nöd och näppe att bli kidnappad av bönderna. Dansa kan de allt. Dock var det synd om S som körde, hon missade det roliga då folk fick för sig att hamna i slagsmål, eller bara bli osams och bestämma sig för att de vill åka hem. Så fick vi vänta på bilägaren i en halvtimme, om inte mer, när vi skulle hem. Kan inte förstå att det kan ta en halvtimme att ta sig en sträcka på 20 meter.


Annars hade vi tydligen en inofficiell släktträff igår, både min moster & min kusin. Fick reda på att min kusin är i fjärde månaden, tydligen har mamma "glömt" att berätta det för mig. Är fortfarande i chock, hon är ett år yngre än mig ju! Hade inte väntat mig att hon skulle skaffa barn så snart.


Därför har åldersnojan nu börjat sätta in. Känner mig som familjens svarta får, jag har inget jobb, ingen egen lägenhet (studentlägenhet räknas inte), jag har ingen pojkvän och ingen av dessa saker ser ut att ändras de närmaste åren (de två första iaf). Och barn känns extremt avlägset, de behöver ju ha en pappa också. Och andra sidan är jag nog inte redo för att få barn än, även om jag tror jag vill ha det nån gång i en inte allt för avlägsen framtid. S och jag planerade inte det så bra igår, vi skaffar barn samtidigt (nånstans uppåt 28-30 nån gång), så kan vi gå igenom allt tillsammans. Tycker det var en bra idé det :)


För att sammanfatta det hela så är jag släktens svarta får, utan jobb och pojkvän. En misslyckad liten tjej med bra betyg och extremt låg självkänsla.


3 och 4 gör faktiskt inte saken bättre, även om det kanske kan se ut så vid första anblicken.


Men Olstorp är trevligt. De serverar te. Helt klart underskattat det där, att kunna sitta och dricka te vid halv ett på natten. Tycker fler uteställen borde börja servera te/kaffe.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

30

Av Eve - 15 maj 2017 20:28

  Känns inte som det är så stor skillnad mot 29 än. Haft en bra helg med besök av delar av familjen samt övernattning i Brösarp sön-mån. Vandring, lite spa och trerätters middag. Hundvänligt ställe så Spiridon fick vara med han också, även om han f...

Av Eve - 27 januari 2017 18:06

  En stor del av januari har redan gått, men bättre sent än aldrig. Tänkte i går köra månadsutmaningar, en grej per månad att undvika eller lägga till. Började i januari med en månad utan sötsaker, vilket har gått okej men sötsuget har inte försvun...

Av Eve - 3 januari 2017 17:45

  Efter att ha försökt prata engelska idag insåg jag hur totalt kass jag är på det. Min hör- och läsförståelse är ganska bra, men när det gäller att tala så låser det sig totalt. Visserligen är facktermer inom mitt yrkesområde något som är skitsvår...

Av Eve - 31 december 2016 17:15


      Julstädning och julpyntande, varit på julbord med jobbet, varit och kikat på handbollsem (gruppspelsmatcher, Ungern-Montenegro samt Danmark-Tjeckine) vilket var jättekul, sett Malmö Lucia på stortorget (stämningsfullt med kylslaget), var...

Av Eve - 24 december 2016 08:00

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards