Direktlänk till inlägg 13 februari 2008

Konstig...

Av Eve - 13 februari 2008 16:51


Ibland undrar man hur det står till med min hjärna. Börjar bli jättestressad över fysiken, men är inte alls motiverad att plugga, samtidigt som jag sitter och tittar efter ytterligare kurser som jag skulle vilja läsa i höst. Vet ju själv hur mkte det kommer bli, det räcker gott och väl och läsa heltid. Men sen finns det ju så mycket annat roligt jag vill läsa. En kurs till borde jag ju kunna klämma in. Funderar på en retorikkurs, tror det kan vara nyttigt för framtiden. Jaja får se hur det blir. Fick LTU katalogen idag, därför som jag suttit och letat kurser jag kan läsa. Sedan vill jag läsa en del biologikurser också, som jag inte kommer ha nån som helst nytta av. Men jag tror det vore roligt. De är på Skövdes högskola, men på distans, och kan läsas helt via nätet. Men det blir nog inte till hösten i vilket fall...


Är helledig i morrn, vinterfestivalen. Ska bli jätteskönt, även om jag ändå måste plugga, för att komma ikapp med fysiken. Behöver verkligen plugga mer fysik, känns som jag är jättemkt efter. Sedan hjälpte det ju inte att det gick dåligt på assignment 2-2 som vi rättade i skolan idag. Kemi deltentan 2 gick inte heller så bra. Hittade på en ny atom. En kväveatom med 7 valenselektroner istället för 5. Jättesmart. Not.


Blir till att plugga lite i morrn bitti, sedan tänkte jag gå och lyssna på nån föreläsning om mindfullness. Ska försöka få tid på massagen, samt kolla in lite vad som händer på i övrigt på vinterfestivalen.


Ikväll blir det inte Grey's. Eftersom jag sedan tidigare bestämt att jag skulle på yoga idag, när femman inte funkade på min tv, så kan jag inte ändra mig nu. Dessutom behöver jag det. Grey's kan jag se på söndag. Är dock jätteglad över att femman kommer tillbaka, den kanal jag kollar mest på. Blir fjärde dagen irad med yogan idag, varav två dagar varit ledda pass. Känns bra. Nu ska jag bara lära mig att stå på huvud också... Eller tja, snarare komma upp i huvudstående, är väl det som är det svåra just nu...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

30

Av Eve - 15 maj 2017 20:28

  Känns inte som det är så stor skillnad mot 29 än. Haft en bra helg med besök av delar av familjen samt övernattning i Brösarp sön-mån. Vandring, lite spa och trerätters middag. Hundvänligt ställe så Spiridon fick vara med han också, även om han f...

Av Eve - 27 januari 2017 18:06

  En stor del av januari har redan gått, men bättre sent än aldrig. Tänkte i går köra månadsutmaningar, en grej per månad att undvika eller lägga till. Började i januari med en månad utan sötsaker, vilket har gått okej men sötsuget har inte försvun...

Av Eve - 3 januari 2017 17:45

  Efter att ha försökt prata engelska idag insåg jag hur totalt kass jag är på det. Min hör- och läsförståelse är ganska bra, men när det gäller att tala så låser det sig totalt. Visserligen är facktermer inom mitt yrkesområde något som är skitsvår...

Av Eve - 31 december 2016 17:15


      Julstädning och julpyntande, varit på julbord med jobbet, varit och kikat på handbollsem (gruppspelsmatcher, Ungern-Montenegro samt Danmark-Tjeckine) vilket var jättekul, sett Malmö Lucia på stortorget (stämningsfullt med kylslaget), var...

Av Eve - 24 december 2016 08:00

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards