Direktlänk till inlägg 11 februari 2008

Soja

Av Eve - 11 februari 2008 17:52


Ibland är det bra att exprimentera. Och ibland inte. Idén med att göra inbakad pizza/piroger av pizzadeg (osten är slut, vanliga pizza utan ost=ingen riktig pizza), var väl ändå ganska god. Däremot var idén att pensla dem med soja något sämre. De ser inte så aptitliga ut. Dock blev de ändå ganska goda, möjligen lite torra. Fast det beror nog mest på degen.


Förresten är det kanske inte så konstigt att jag har huvudvärk jämnt, när jag tillbringar så pass mycket tid inomhus (i skolan). Luften där är inte den bästa heller. Särskilt inte när man trycker in ca 78 personer (jag räknade hur mga platser det var, ngt rastlös...) i en liten föreläsningssal i en och en halv timme. Man riktigt kände hur dålig luften var. Redan efter halva tiden.


Annars så fortsatte vi idag att labba. Försökte få fram formeln. Gick väl sådär. Hade nog varit lika bra om vi hade gjort om skiten. Rörströming är inte kul, bara knepigt. Och rätt svårt.


Ikväll blir det att dra iväg till yogan. Behöver verkligen sträcka igenom ryggen känner jag. Sedan kanske jag kan lära mig att stå på huvud idag. Det vore nog kul det...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

30

Av Eve - 15 maj 2017 20:28

  Känns inte som det är så stor skillnad mot 29 än. Haft en bra helg med besök av delar av familjen samt övernattning i Brösarp sön-mån. Vandring, lite spa och trerätters middag. Hundvänligt ställe så Spiridon fick vara med han också, även om han f...

Av Eve - 27 januari 2017 18:06

  En stor del av januari har redan gått, men bättre sent än aldrig. Tänkte i går köra månadsutmaningar, en grej per månad att undvika eller lägga till. Började i januari med en månad utan sötsaker, vilket har gått okej men sötsuget har inte försvun...

Av Eve - 3 januari 2017 17:45

  Efter att ha försökt prata engelska idag insåg jag hur totalt kass jag är på det. Min hör- och läsförståelse är ganska bra, men när det gäller att tala så låser det sig totalt. Visserligen är facktermer inom mitt yrkesområde något som är skitsvår...

Av Eve - 31 december 2016 17:15


      Julstädning och julpyntande, varit på julbord med jobbet, varit och kikat på handbollsem (gruppspelsmatcher, Ungern-Montenegro samt Danmark-Tjeckine) vilket var jättekul, sett Malmö Lucia på stortorget (stämningsfullt med kylslaget), var...

Av Eve - 24 december 2016 08:00

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards