Direktlänk till inlägg 24 januari 2008

Årsdagar

Av Eve - 24 januari 2008 16:52


I år fyller jag 21, dock inte än på ett tag. Känns som en bra ålder. Tycker 21 låter mycket trevligare än 20. Dock är jag nog mentalt fortfarande 19. Var väl inte en jättebra ålder, en mellanålder, men för mig var det ett bra år. Visst fanns det många gånger man önskade att man var äldre (vanligtvis 20), men det var ändock ett bra år. Så jag hoppas 21 blir bra det med. Det har en härlig klang i sig. Dock vill jag nog inte bli äldre. Tänker sluta fylla år när jag fyllt 21. Gör väl ingenting om jag fyller 21 för tolfte gången?


Egentligen är det väl inget illa med att bli äldre. Tror vi gör en mycket större grej av det än vad det verkligen är. Som om livet skulle ta slut när man fyllt 25. Sedan är det ju så att det är vissa saker man måste ha hunnit med innan man blir ett visst antal år. Vore skönt att slippa bry sig om det, slippa alla "måsten". Vilket ju självklar är något man väljer själv, men även om man vill, är det svårt att hävda sig mot sina egna övertygelser.


Dock fyller jag hellre 23 än 22. Tycker nog mer om udda nummer...


Vissa årsdagar närmar sig. Den sjätte mars är det tvåårsdag för körkortet (whoho!).


Även mindre roliga årsdagar dyker upp. Strax efter körkortet. Vissa dagar tänker jag inte alls på det, men vissa dagar dyker det bara upp. Som idag. Jag skäms fortfarande. Skäms för hur blåögd jag var, hur naiv jag var. Men kanske mest för hur feg jag var. Har fortfarande svårt att släppa vissa saker. Saker som jag inte fått någon förklaring för, saker som jag inte fått förklara för folk. Svikna förtroenden, men mest av allt så svek jag mig själv. Inte bara då utan, månader tidigare.


I augusti kommer ytterligare en tvåårsdag. Inte heller det en bra sådan, men antagligen en nyttig. Det var kanske inte så kul just då, men det förde mig närmare en vän, så i efterhand så var det bra, det som hände.


Dagen innan midsommar år en årsdag det med. En mindre rolig det. Dock lärde den mig mycket. Inte för att det kändes bra just då, men det gjorde saker lättare. Ibland behöver man en kalldusch. Och vissa saker löses bäst i bilen, på Hjovägen, med "Drain me" (Sentenced) på högvolym på steron.


"Drain me" funkar alltid.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

30

Av Eve - 15 maj 2017 20:28

  Känns inte som det är så stor skillnad mot 29 än. Haft en bra helg med besök av delar av familjen samt övernattning i Brösarp sön-mån. Vandring, lite spa och trerätters middag. Hundvänligt ställe så Spiridon fick vara med han också, även om han f...

Av Eve - 27 januari 2017 18:06

  En stor del av januari har redan gått, men bättre sent än aldrig. Tänkte i går köra månadsutmaningar, en grej per månad att undvika eller lägga till. Började i januari med en månad utan sötsaker, vilket har gått okej men sötsuget har inte försvun...

Av Eve - 3 januari 2017 17:45

  Efter att ha försökt prata engelska idag insåg jag hur totalt kass jag är på det. Min hör- och läsförståelse är ganska bra, men när det gäller att tala så låser det sig totalt. Visserligen är facktermer inom mitt yrkesområde något som är skitsvår...

Av Eve - 31 december 2016 17:15


      Julstädning och julpyntande, varit på julbord med jobbet, varit och kikat på handbollsem (gruppspelsmatcher, Ungern-Montenegro samt Danmark-Tjeckine) vilket var jättekul, sett Malmö Lucia på stortorget (stämningsfullt med kylslaget), var...

Av Eve - 24 december 2016 08:00

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards