Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Eve - 13 mars 2011 21:12


Fredag: Heldag i skolan. Datakrångel. Lagom till lunch kraschade ArchiCAD och allt förmiddagens arbete försvann för mig så jag fick börja om från början (tur i oturen att jag inte  gjort så mycket, då jag hade eng. på morgonen och därför inte kom igång förrän senare). Jag jobbade på med mitt, de andra hittade tusen och åter tusen fel. Ju mer man jobbar desto mer fel måste man åtgärda... Inget vidare bra förutsättningar för kvällen humörmässigt sett, men allt kändes bättre efter att jag ätit pannkakor och druckit ett par glas vin. Livet ser helt klart ljusare ut då. Och en god bok förstås då. Helt okej kväll.


Lördag: Prova-på-dans-dag. 9 olika danser på drygt 5 timmar. En aningens uttröttande, såväl fysiskt som psykiskt (just när man nästan fått koll på grundstegen och takten i en dans så började man med nästa). Men kul var det, och trolignen nyttigt (för mig) att komma ut bland folk istället för att sitta instängd. Som jag har en förmåga att göra. Och nyttigt att röra på sig.


Söndag: Världens träningsvärk i vaderna, haltar fram lite som en gammal gumma. Iväg till skolan en sväng för att göra klart måttsättning i ArchiCAD, krånglande program till första början, som dock funkade lite bättre efter en timme (som tur var, nära att ge upp först). Handling, tv-slöande, diskande, sedan lite städning (dammning, dammsugning + toaletten), vilket var välbehövligt. På det matlagning och efter det en kopp te. Försök till att plugga men det går väl sådär. Som vanligt. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards