Alla inlägg under december 2011

Av Eve - 15 december 2011 15:22


Det är skillnad på att bygga en ny byggnad och bygga om en byggnad. Och det underlättar lite om man läser rätt. Ifall nån undrar alltså. 


För övrigt hoppas jag att det inte går till såhär på riktigt när man ritar detaljplaner. För jag sitter alltså med en linjal och mäter på skärmen (ritar i word), och får omvandla det till ungefärlig längd. Känns sådär korrekt. 

Av Eve - 14 december 2011 16:01


Alltså, de där stora "bakelse"brudklänningarna, hur går man egentligen på toa med dem? Eller sätter man in en kateter just för tillfället, som det bara är att tömma, och man således slipper problemet? (Om man inte behöver göra mer än att kissa förstås?)... eller låter man bli och dricka på hela dagen (och undviker frukostte:et), riskerar att svimma av vätskebrist?... en lite funderingar bara, helt appropå ingenting. Försöker för övrigt komma ihåg hur jag gjorde på balen efter gymnasiet, men minns inte helt enkelt. Å andra sidan var det en väldigt enkel kjol, om än lång (tvådelad, så separat liv & kjol), så var väl bara att hissa upp...


Och sedan möbler. Tror jag har nog grejer i mitt rum och stående nere i källaren för att fylla upp en två, om än inte mer. Och tycker om mina möbler, åtminstone de som jag hade i förra lägenheten (möjligen med undantag av sängen, lite slitigt att klättra upp och ner ur en loftsäng och svårt att se på tv i sängen). Så om jag nu skulle flytta ihop med någon så får vi väl antingen flytta till en trea/fyra, eller helt enkelt göra oss av med personens möbler och behålla mina. Kompromisser är för veklingar...


 

Av Eve - 13 december 2011 19:11


Tetrisliknande lägenheter med skarpa trekantsbalkonger längs en helglasad fasad. Inget jag direkt skulle vilja bo i, vaddå insyn, men rätt coolt att se. Lite läskigt med så klart fristående balkonger och kanske inte den mest praktiska utformningen om man ser till användningen av ytan?...











     

      

Av Eve - 13 december 2011 11:32


Hatar att städa upp andras skit, bara för att de är för lata/korkade för att inte skapa den i första hand. Hatar att känna att köket är så äckligt att jag vill ha handskar när jag städar det. Hatar att ingen av de andra syskonen kan planera överhuvudtaget, eller "offra sig" och gå upp och köpa mjölk när den gamla är slut. Hatar det faktum att det är den person som jobbar heltid och på det pluggar, är den som städar mest. Hatar det faktum att det inte går att laga mat eftersom det aldrig finns något jag vill äta, eller att det inte går att laga det jag vill äta eftersom de andra inte äter det. Kanske inte så konstigt att jag stänger in mig i mitt rum, på mina tolv övermöblerade kvadratmeter och undviker resten av huset. Utom kötet. Trots att det är äckligt. 

Av Eve - 12 december 2011 23:20


Nån gång ska jag skriva de där inläggen jag går och funderar på, om vikt och abort. Men inte just nu. Ingen lust att försöka organisera mina tankar för tillfället. Så tar nog och läser lite istället...


Gamla lånade böcker. Hur många jag faktist läste av dem? En...  

Av Eve - 11 december 2011 10:03


Börjat läsa boken Badskumt. Bra idé. Förutom det faktum att jag troligen kommer bli tvungen att byta ut hela mitt badrumsskåp (eller tja, förvarar grejerna på andra ställen just nu men ändå). Hitills så har jag upptäckt att mina två parfymer båda innehåller BHT som är uppsatt på EU:s lista över misstänkta hormonstörande ämnen... Säkert väldigt nytttigt att ha sådant på kroppen. Så vad gör man, häller ut det? (Och förorentar vattnet istället...) 


För övrigt så tas tydligen min deoderant upp i boken som dåligt exempel...

Av Eve - 10 december 2011 16:51


Har just nu tre uppgifter kvar på skoluppgiften. Varav de två mest omfattande. Som enligt instruktioner kräver omfattande svar. Med tanke på att jag redan skrivit 7 sidor på de andra uppgifterna, undrar jag nu vad som menas med omfattande. Och hur de stackarns lärarna ska orka läsa igenom allt...

Av Eve - 10 december 2011 16:13


Sitter just nu och klurar över bygglovsfrågor (skoluppgift). Känns mest som jag sitter och gissar lite, och har väl inget direkt att grunda min gissning på (okej, inte helt sant, tolkar lagtexter, men det är ju tolkningar då och inga sanningar). Får väl hoppas det inte går till så i verkligheten, att folk sitter och gissar... 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards