Alla inlägg under juli 2011

Av Eve - 17 juli 2011 20:54


Spenderat de senaste dagarna med A. Förutom lite jobb för min del har vi sett ett par avsnitt av Buffy, cyklat till stan och till Maxi för att handla, druckit vin, städat ohyra ur köksskåp och besökt Gbg, där det blev lite shoppande. Fungerat förhållandevis smärtfritt, förvånande med tanke på att jag har ett stort behov av att vara själv. Varit småirriterad ett par gånger, men vid de tillfällena har det i regel berott mer på lågt blodsocker än något annat. Önskar dock att jag hade ett något större rum så det slapp se ut som en orkan dragit fram här varje gång. Trångt att röra sig är det också. 


Förvånansvärt smärtfri cykelfärd. Första och sista biten, var värst. Första biten på grund av backarna, sista delen eftersom det började regna. Göteborg var trevligt, även om det inte blev så mycket mer gjort än shoppat. Hittade mig en hatt, vilket jag varit ute efter ett tag, och fick även med mig ett par böcker hem. I morgon ska jag försöka hinna med att färga håret, och sedan blir det till att jobba igen. Ser inte fram emot det alls. Men går nog bra när jag väl är där. 

Av Eve - 12 juli 2011 21:51


Känns lite som jag sitter fast i tänket vill-man-ha-någonting-gjort-får-man-göra-det-själv. Men jag har faktiskt ingen jävla lust att bo i en svinstia, även om mina bröder verkar föredra det. Hatar att bo hemma. 

Av Eve - 12 juli 2011 16:24


Fick för mig att jag skulle ge mig ut och springa en sväng idag. Första gången på fyra eller fem år. Blev en slinga där jag bor på 2,2 km (ganska backig) på 14 min 5 sek. Kändes först som en dålig tid, men hittade min gamla träningsdagbok från tvåan på gymnasiet (vintern/våren 2005) och ser då att mina tider var sämre då, och som bäst på 14 min 30 s. Året efter, 2006, när jag tränande för tjejmilen så lär jag ha haft bättre tider dock, men det har jag inga uppgifter på.


Kan i alla fall konstaterat att mängden träning skiljer sig betydligt åt. 2005 snackar vi två timmar tennis och drygt en timme ridning i veckan, och utöver det 1-3 löppass på mellan 2,2-6,6 km. Just nu snackar vi mest korta promenader med hundarna, cyckling till jobbet (drygt 6 min i uppförsbacke) cyckling hem från jobbet (nedförsbacke) och inte så mycket mer. Men ska försöka ta tag i det nu, och komma ut och springa åtminstone två gånger i veckan. Behöver röra på mig. 


Även om det var skitjobbigt idag, och jag trodde jag skulle dö bitvis (sprang hela varvet med håll och sista fjärdedelen med ont i bröstet också), så överlevde jag. Och efteråt kändes det rätt skönt. Och kanske har jag inte så dålig kondition trots allt, orkade ändå springa hela varvet runt utan att stanna. Det är på den nivån jag befinner mig nu, det jag utgår ifrån, så det får jag vara nöjd med. 

Av Eve - 8 juli 2011 22:00


Vi åker förbi restaurangen. Och det fladdrar till. För ett ögonblick minns jag. Platserna vi passerar bär minnen, när jag ser dem igen så kommer minnena som hör till dem tillbaka. Jag minns. Såren har nu läkt, men ärren finns kvar. Det gör inte längre ont, men för ett ögonblick saknar jag. Jag minns det som var och saknar det, saknar värmen och närheten. Det som kanske aldrig fanns, men som jag ändå minns. För mig var det verkligt, om än bara för en kort period, innan allt sprack. Allt gick itu och kvar stod jag med mina splittrade illusioner. Nu går jag längs andra gator, skapar nya minnen. Och hoppas det slutar bättre. 

Av Eve - 8 juli 2011 10:50


Drömde något som lämnade en bitter eftersmak, även om jag inte minns vad det var jag drömde exakt, bara konturerna finns kvar. Sedan drömde jag ytterligare en jobbdröm, då jag aldrig kom hem från jobbet, utan hade ett sista kvällsbesök hos en som jag redan hade varit hos. I övrigt är jag ur gängorna idag, vill inte jobba i helgen och vill inte göra något alls idag än krypa upp i soffan och läsa. Men ska försöka ta tag i dagen lite, köpa bröd, gå ut med hundarna, laga mat och sedan åka till Anniz. Förhoppningsvis känns det bättre sedan. 

Av Eve - 7 juli 2011 23:01


Trött idag. Jobbat fyra dagar i rad nu, först dagtid i tre dagar och sedan kväll idag. Och kom A hit, vilket tydligen inte gjorde mycket för piggheten. Ont i ryggen har jag också. Hade inte alls lika stora problem med det förra året, men iår så är det värre. Ont redan och jag har inte jobbat alls länge. Försöker att tänka på det lite när jag jobbar men det är inte så lätt. Märker det mest när jag kommer hem också, annars är jag så uppe i jobbet ändå. Men jag överlever väl, det är ju bara för en kortare period. Annars så har det flutit på de senaste dagarna, vissa har varit lite röriga dock. Och då hjälper det inte så mycket när man själv är rörig. Som ikväll när jag åkte fel två gånger, när jag skulle till en person (vid två olika tillfällen). Så går det när man bara kör och inte riktigt tänker sig för. I morgon är jag dock ledig och ska träffa Anniz och sedan ska jag väl träffa S på söndag. Tomt i huset nu annars, bror åkt på festival och föräldrarna på semester, så bara jag och minsta brodern kvar. Och så hundarna då förstås. Känns lite underlig. 

Av Eve - 4 juli 2011 20:47
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Eve - 4 juli 2011 17:06


 

Började för övrigt sakna min lägenhet igår. Först nu det har slagit mig tror jag, att det över nu, att jag inte kommer bo i den mer. Vi har ändå hängt ihop i nästan tre år, och trivts bra ihop. Ja, förutom då det faktum att den var kall på vintern, kylskåpet brummade högt, för ljus när man skulle sova (dålig mörkläggning), tjutande ventilation under ett tag och värdelös ljudisolering. Men annars så var den perfekt, stor för sina 28 kvadrat, ljus och luftig, gammal och mysig. Härligt stora fönster, djupa fönster och smarta små öppningslösningar för dem. Blä, vill ju bo där mer. Eller tja, om ljudisoleringen blir bättre då förstås. 


  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards