Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Planer för 2011 - Juli

Av Eve - 31 juli 2011 22:30


Böcker: Eh, ja. Om jag inte räknar fel så har det blivit elva böcker köpta i juli. Med tanke på att jag samtidigt bara läst klart tre stycken, så är det lite illa. Och lånat 8 stycken på biblioteket, varav ingen ännu blivit läst. 


Träning: Sporadiskt. Någon löprunda, nån cykeltur, några minuter på crosstrainern. Inte ofta men åtminstone ibland. Borde ta tag i det lite bättre. Får göra det när jag slutat jobba.


Ekonomi och miljö: Lever hyfsat billigt, men gått en del pengar på fika, göteborgsresa (inkl. shopping) och annat. Cyklar till jobbet, och åker buss i regel om jag ska in till stan. Får väl se det som hyfsat positivt (och låtsas att det inte bara är för att jag hatar att parkera. Dessutom är det dyrt med parkingsavgift). 


Allmänt: Inte funnits så mycket att skjuta upp direkt. Väntar mest på svar på det mesta. Ett jobb som ska sökas framöver dock, ska ta tag i det nästa vecka. Orken har inte riktigt funnits tidigare. 


Pluggande: Sommarlov från det, i höst blir det en ettårig distansutbildning. 


Mat: Dåligt. Småäter en massa skitsaker. Och annat mer nyttigt också för den delen (plommon, körsbärstomater och nektariner). Dåligt på att laga mat. Orkar i regel aldrig när jag har jobbat och slarvat lite de senast med att ha med mig matlåda. 

 
 
Erika

Erika

1 augusti 2011 19:28

Själv köper och köper jag böcker och nu har jag ännu mindre tid att läsa, hehe!

http://morgondimma.blogg.se

Eve

2 augusti 2011 12:59

Ah, jo förstår det :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

30

Av Eve - 15 maj 2017 20:28

  Känns inte som det är så stor skillnad mot 29 än. Haft en bra helg med besök av delar av familjen samt övernattning i Brösarp sön-mån. Vandring, lite spa och trerätters middag. Hundvänligt ställe så Spiridon fick vara med han också, även om han f...

Av Eve - 27 januari 2017 18:06

  En stor del av januari har redan gått, men bättre sent än aldrig. Tänkte i går köra månadsutmaningar, en grej per månad att undvika eller lägga till. Började i januari med en månad utan sötsaker, vilket har gått okej men sötsuget har inte försvun...

Av Eve - 3 januari 2017 17:45

  Efter att ha försökt prata engelska idag insåg jag hur totalt kass jag är på det. Min hör- och läsförståelse är ganska bra, men när det gäller att tala så låser det sig totalt. Visserligen är facktermer inom mitt yrkesområde något som är skitsvår...

Av Eve - 31 december 2016 17:15


      Julstädning och julpyntande, varit på julbord med jobbet, varit och kikat på handbollsem (gruppspelsmatcher, Ungern-Montenegro samt Danmark-Tjeckine) vilket var jättekul, sett Malmö Lucia på stortorget (stämningsfullt med kylslaget), var...

Av Eve - 24 december 2016 08:00

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards