Alla inlägg under juni 2011

Av Eve - 17 juni 2011 07:21


Drar strax iväg för det sista i skolan, redovisning och opponering av examensarbetet. Höjdpunkten, slutprodukten av de här tre åren. Eller kanske snarare lågvattnet, bottennappet på det här tre åren, som tydligt illustrera ett av de problem som finns med utbildningen, avsaknaden av lärare, tid och möjlighet att få feedback på något man gör, eller få något rättat i human tid. Fem veckor är inte okej, ej heller att få något rättat fem dagar senare än det var satt, inte när man ska lämna in det två dagar senare. Varför ska vi hålla inlämningstider när de inte gör det? Nåväl, inte speciellt sugen på att redovisa och bli opponerad på, vårt är inte speciellt bra och är lite orolig för vad de ska säga. Men det löser sig nog, och jag har ju K som mentalt stöd i alla fall. 

Av Eve - 15 juni 2011 14:49


På resa igår, ivägflängande över halva västra götaland. Iväg hemfrån jkp strax efter tio, hemma i hos föräldrar igen vid halv fem. Jobbet jag var på intervju för var nog inget för mig dock, håller tummarna för det andra istället. I övrigt blev det en bok utläst, lite kelande med hundarna och snabba hälsningar på familjen. Idag en kort sväng upp till sommarjobbet för att hämta ut lite papper, bl.a schema. Fått mer tid än jag trodde jag skulle få, men det blir nog bra i slutändan ändå. Ett par kvällar, men ändå övervägande dagtid. Känns rätt lugnt ändå. Nog ganska lagom med sju veckor, en vecka mer än förra året, men lite mer tid som sagt. Det blir nog bra det här.

Av Eve - 13 juni 2011 18:02


Varit på en anställningsintervju idag, bara första urvalet nu dock, men gick i alla fall vidare till en andra intervju. Håller tummarna nu, ett jobb som jag verkligen skulle kunna tänka mig, och känns inte som om det skulle vara helt fel att stanna kvar i Jkp heller. Ev. blir det en till intervju för ett annat jobb den här veckan, men det är inte säkert än. Lite dumt när man missar samtal för att man är på intervju och sedan inte kollar mailen. Men det kanske löser sig ändå, hoppas på det. Också det ett jobb som jag skulle kunna tänka mig, dock innebär det troligen flytt till Skövde. Får hoppas på det bästa hur som helst. I alla fall skönt att veta att man inte är helt ointressant på arbetsmarknaden, även om det inte direkt kryllar av jobb att söka för tillfället. 

Ont

Av Eve - 12 juni 2011 18:10


Gått de senaste dagarna med halsont, illa att bli sjuk så snart igen efter att jag var förkyld senast. Riktigt illa igår kväll och ännu värre i morse, nu något bättre efter alvedon och glass. Osäker på vad som gjorde störst nytta...


Spenderat en stor del av dagen i soffan, först lite virkning och sedan läsning. Försökt mig på att spela Sims 3 och samtidigt lyssna på musik men det ville inte vara datorn vara med på. Eller Sims utan musik, den stänger av sig en bit in. Vet inte om det är att den blir för varm eller vad det är. Så, då blev åter till läsning och musik (via mp3 bara för att det är skoj). 


Och ingen dans ikväll, p.g.a halsen. Dålig tajming tycker jag, sista gången och allt sådär :(

Av Eve - 10 juni 2011 11:12


Stört mig på ex-jobb och lärare som inte uppfyller sina åtaganden. Sökt jobb. Haft avslutning i lindyhopen med efterföljande besök på krogen. Suttit i skolan och jobbat med ex-jobb. Läst lite. Sovit middag. Lagat mat. Lämnat ex-jobb vidare till opponenter. Haft avslutning i salsan med efterföljande besök på puben och sedan vidare till A för whiskey- och ölprovningar, mycket trevligt det. Blivit väckt med beskedet att jag ska komma på intervju för ett av jobben. Cyklat hem i regn. Ungefär så. 

Av Eve - 7 juni 2011 11:28


Lekt lite i pixlr:


Före:                      Efter:


         


   


Tänk vad stor skillnad det kan göra att bara ändra ljuset och kontrasten lite...

Av Eve - 6 juni 2011 12:27


 


Med högburet huvud ikläder jag mig den roll jag fått mig tilldelad. Inte medvetet    vald, men ändock den roll jag måste spela. Med skiftningar på ögonlocken i guld och lila och svärtade ögonfransar, iklädd tunika med bara ben och fötter, låter jag tystnaden omsluta mig. Medan stormen rasar inuti, av sorg, av ilska, av osäkerheten, förblir ytan lugn, såsom det ska vara. De ord jag inte yttrar, blir en avspegling av de ord som yttrats tidigare. I resonans, likt bron som faller sönder, inuti mig. Vem kan då klandra mig min tystnad? Jag är inte tillräckligt hårdhudad för denna värld.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards