Alla inlägg den 20 juni 2011

Av Eve - 20 juni 2011 23:21


Redovisningen och opponeringen i fredags gick bra, inte alls så illa som jag hade förväntat mig. De synpunkter vi fick var relevanta och en del positivt, blev inte sågade vid fotknölarna som jag trodde vi skulle bli. Till lunch åts buffé, sista två redovisningarna satt jag och därför och jäste, proppmätta. Åt inte direkt något mer den dagen, mätt ändå till kvällen, och lite magknip, troligen ingen bra idé att äta så mycket. 


I lördags blev det en sväng till IKEA för att införskaffa flyttkartonger. Blev även lite annat smått, men inte så mycket onödigt faktiskt. Roligt att gå omkring där i alla fall och se på alla rum det har byggt upp, så det blev trots allt ett par timmar. Efter det hem, lite slappande, och sedan spenderades kvällen med A och M. En sväng upp till A för lite whiskeydrickande, där K och E svängde förbi en kort sväng. Sedan ner till stan och en cider (öl för dem). Bara att konstatera att man som tjej får väldigt lite uppmärksamhet från omgivningen när man går ut med två killar klädda i kilt. Får dock nog med uppmärksamhet från dem själva, så inte så att jag klagar. Väldigt underhållande när gamla tanter vill känna efter vad de har under kilten... Drog därifrån vid ett-tiden och jag tackade rätt fort för mig. De där andra två spenderade ett par timmar till med att dricka whiskey och skråla skottska nationalsången. 


Söndag kom killarna över för lite bakfylle mat, sedan blev det buss till Gränna. Ett par polkagrisar (bröt tillfälligt mot godisuppgehållet) & fish and chips. Varvid M tappar ena fisken, då den tydligen var varm (enligt honom). Mycket underhållande att se honom bolla den fram och tillbaka innan den hamnade i en vattenpöl. Så småningom dök fjärde personen vi väntade på upp, och vi åkte över till Visingsö för lite dans. Blev inomhus eftersom det regnade, men det funkade bra det med, blev lite varmt bara. Skönt att få lite avslutning så också, i och med att jag missade sista gången på buggen eftersom jag hade ont i halsen. Sedan bråttom ner till färjan för att inte missa den, efter en liten logistisk miss. Hann med den gjorde vi dock allihopa och vi fick skjuts tillbaka till Jönköping.


Idag har jag suttit ett par timmar i skolan med ex-jobbet och fixat utifrån de kommentarer vi fick ifrån handledare och opponenter. Drygt fem timmar, vilket räckte mer än väl, var rätt trött på det sedan. Inte så mycket kvar heller, tror jag i alla fall. Sedan hem för att städa, tvätta och packa. Dammsugit golvet samt soffan, städat badrummet och tvättat det mesta, inklusive överdrag för soffkuddarna. Kändes välbehövligt. Packat tre lådor och två kassar hitills, men blir nog till att packa om lite i morgon, för mycket böcker i dem så de blev väldigt tunga. Ska försöka åtgärda det, så de går att lyfta, även för mig. Kan bli lite lättare så. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards