Alla inlägg under maj 2011

Av Eve - 5 maj 2011 21:24


Av de danser jag kör nu, (bugg, lindyhop och salsa) så är helt klart salsan den svåraste. Och kände som om jag tog ett stort kliv tillbaka idag, när det tidigare ändå rört sig åt rätt håll. Snurrarna funkade inte alls, och ju mer jag snurrade och verkligen försökta göra som man "ska" göra, desto sämre gick det, tills det kändes som om jag inte haft min danspartner som grabbat tag i mig så hade jag farit i golvet. Förstår inte varför det gick så uselt, visst är det så att jag inte har världens bästa skor, men det har jag inte haft tidigare veckor heller, och då har det inte gått lika uselt. Och jag blir så frustrerad, för inget jag gör verkar hjälpa, försöker verkligen hålla ihop fötterna, in med magen och hålla blicken i taket. Men inget funkar. Hade jag inte varit så väluppfostrad (och brytt mig om vad folk fick för intryck av mig) hade jag lagt mig ner på golvet som en treåring och skrikit av frustration. Sedan fick jag dansa kille lite, och även om det inte gick direkt bra, svårt det där, så gick det i alla fall inte sämre. Och jag behövde inte snurra lika mycket. Inte direkt så att jag slutade på plus kanske, men totalt sett så var det ändå inte så illa. Inte nöjd för fem öre, men i alla fall inte beredd att ge upp än, fortfarande övertygad om att jag kan lära mig. Men fortsätter det så här så vete fan.

Av Eve - 4 maj 2011 15:45


Försöker reda ut mina tankar. Går inte så bra. Skyller på trötthet. Så blir nog till att försöka sova en sväng, sedan käka och dra bort till A och vidare till dansen. Tidig hemgång känns som en rätt smart idé. Och på fredag drar vi till Skottland :)

Av Eve - 2 maj 2011 21:50


Först till skolan för lite ex-jobbsarbete och diskuterande med K. Sedan återigen hem, grillning med trevligt sällskap på Vätterstranden, påhälsande av lite onyktra människor, korvar i både rått och grillat sällskap, och lite öl. Sedan försvann solen och vid drog oss upp mot varmare inomhustrakter. Lite slappande i soffan för grabbarna innan vi drog till E, och kombinerad Lp-skivor och drinkkväll. Hälften med alkoholfritt, andra hälften med. Mycket gott att dricka blev det, men på en rätt lagom nivå. Och bra musik på det, trevligt prat och skrattande. Tidigt avbrott, alla var trötta även om tre av oss höll ut till ett i alla fall. Skönt att ha nära hem sedan, och trevligt med lite sällskap. Söndagen mest trötthet, lite pizza och sedan buggande på kvällen. 

Av Eve - 2 maj 2011 21:26
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards