Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Eve - 13 maj 2011 08:04


Efter det okej dagar, så slog det till igår ordentligt. Som att få ett slag i magen, när all luft går ur en. Gick omkring på kvällen, skitsur och svor tyst för mig själv, samtidigt som jag försökte hålla mig sysselsatt med annat för att slippa tänka och känna efter alltför mycket. Gick väl sådär, men badrummet blev i alla fall städat och disken diskad. Och lite smått packat. 


I övrigt så har jag nog aldrig varit så oproduktiv någon gång som jag är just nu. Gör ju inget på dagarna i regel, går upp, läser lite, äter/lagar mat, kanske dansar och sedan så är dagen slut. Alldeles för lite tid på jobbsökande och ex-jobb. Så stor skillnad mot tidigare år vid den här perioden att det är sjukt.


Med det i åtanke så var ändå gårdagen helt okej. Tvättade på förmiddagen, satt ute i solen och läste lite, lutat mot väggen utanför ytterdörren var perfekt att sitta strax efter nio och fram till halv elva. Inte riktigt det jag hade tänkt att jag skulle göra, men ändå. Eftermiddagen satt jag i skolan och försökte få något gjort på ex-jobbet. Hade handledarmöte igår, vilket får sägas ha gått bra, känns mycket lugnare och bättre efter det. Och igår gick det framåt också, till sist, när K kom. Nu vet jag vad jag ska göra nästa vecka, tid att ta itu med saker då, och sedan är det inte alls långt kvar. Så det ska nog lösa sig med det också.


Hemma vid sex-tiden, käkade lite, pratade kort på A på Fb innan det började åska. Promenerade ner till Salsan, kändes som om jag blivit för blöt om jag hade cyklat. Smart var det nog, Emma hade cyklat och var dyblöt. Ont om killar så jag fick dansa kille, vilket jag faktiskt inte hade något emot (med tanke på förra veckan så är jag glad när jag slipper snurra). Inte helt lätt att föra när man är van vid att bli förd istället, och därför inte har koll på hur man ska göra. Blir sen med många grejer, och är otydlig med andra. För att inte tala om att jag fattar långsamt, men å andra sidan så första halvan var det bara jag och Stefan utöver läraren, så det var rätt lugnt. Okej att vara lite dum då och fråga på allt. Fattade ju till sist åtminstone, även om det fortfarande inte var helt lätt att få in det. Svårt att hitta takten igår också, vilket var jobbigt. Men det ger sig väl det med, hem och öva bara. 


Blir en sväng hem i helgen, drar inte med mig datorn den här gången, så blir dåligt med uppdateringar här misstänker jag. Fortfarande inte skrivit ordentligt om resan, men det blir nån gång nästa vecka. Har fått ner allt på papper nu, ska bara redigeras lite innan det kommer upp här (läs censureras) och väljas lite bilder. Så kommer det ett sammandrag så småningom, hoppas jag. Bra sätt att minnas på för min egen del i alla fall. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards