Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Eve - 12 maj 2011 11:48


Rutiner är tråkigt, sa flickan. Jag vill åka till Paris!

Av Eve - 12 maj 2011 08:44


Hela det senaste halvåret har gått fort. Hänt en hel del och känns som om jag inte riktigt hunnit landa efter allt än. Upp och ner när det gäller känslolägen, snabba förändringar som jag inte alltid hängt med i. Stress över skolan, stort arbete, få föreläsningar och nu inga alls. Inga rutiner, mina älska rutiner. Saker som borde varit mer stabila som ändras på bara några veckor. Och i bakgrunden hela tiden tanken att nu är det slut, slut på skolan och plugg och dags att börja arbeta. Skrämmande. Återigen en trygghet som inte finns där längre. Vet att jag antagligen borde välkomna det, men jag och förändringar funkar inte bra ihop. Trygghet är mitt ledord. Vill inte gå så långt som att kalla det feghet, men det kanske det är. Å andra sidan så är förändringar i många fall nödvändiga, att få börja på nytt, vända blad och förtränga det gamla. Och jag vet ju att det ofta blir bra till sist. Den tanken jag försöker hålla fast vid när det blåser omkring mig. Ensam i stormens öga.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards