Direktlänk till inlägg 22 april 2011

A point in time

Av Eve - 22 april 2011 19:09


Funderar smått över livet i allmänhet, cirklar och upprepande historier i synnerhet. Lägg därtill funderingar kring alkohol & nikotin, löste och läsning om zombier, vilket är betydligt mindre skrämmande i dagsljus än i mörker. Två knäppa hundar i bakgrunden, en lätt känsla av panik över ex-jobb, framtiden och jobbsökande. Fortfarande en svag känsla av kvar av gårdagens avvisande. Insikten om att som arbetslös söka jobb efter jobb utan att få något inte är något  vidare. Det oundvikliga i att ta saker personligen, men samtidigt tanken att det är okej, det är okej att sörja det jobb jag inte fick för att ändå, längre fram, kunna känna mig stolt över det faktum att jag ändå var på intervju. Försöker hitta ett motsvarande svenskt ord till rejection, men hittar inget som ligger rätt i munnen. Leger hobbypsykolog åt mig själv, begrundar försvarsmekanismer och handlingsmönster jag tycker mig kunna utrönna ur dåtiden. Ser ut över det organiserade kaos jag befinner mig i, mitt barndomsrum, nu med kombinationen morsans arbetsrum. För mycket saker på alltför liten plats, men på något sätt är det ändå så jag vill ha det. Omgiven av saker, som ett substitut för något annat? Väljer att se det som en oförmåga att lita på framtiden istället. Funderar över saker jag skulle kunna skriva, saker som jag aldrig skriver. Böcker jag har som väntas på att läsas. Hur mina tankemönster varierar beroende på hur min vardag ser ut. Funderar över om det stämmer att de varierar gällande vissa saker beroende på menscykeln el. dyl. Undrar om det egentligen spelar någon roll. Småskrattar åt tokiga hundar. Väntar på svar på ett sms, som jag dock misstänker kommer förbli obesvarat. Tänker på skogsgolv täckta av vitsippor, alltid, alltid på våren. 


Vårt hus, som sedan träden fällts, inte längre ser ut att ligga så isolerat. Bilar som far förbi på knappt körbar liten väg, upp mot sommarstuga, spinnande i gruset. Konsten att bara vara i nuet. Oförmågan att låta bli att övetolka drömmar. Morgondagens bussresa. Framtidens osäkerhet. Tre spritflaskor på rad. Gårdagens chafförjobb. Glastroll i hyllan, och drömmen därom, att befinna mig på en plats med fullt av dem, och möligheten att köpa nya. Som dock egentligen inte passar in, då de gamla givits mig i gåva av någon som nu gått vidare. Åter i jorden. Oförmågan att packa, oförmågan att ta tag i något i mitt liv just nu. Känslan av att tiden håller på att rinna ut, men samtidigt känsla av att sparka bakut, vägra göra något åt det just nu. Bättre att låta tiden ha sin gång, och framtiden utvisa sig inom sinom tid. Det är allt gör jag just nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

30

Av Eve - 15 maj 2017 20:28

  Känns inte som det är så stor skillnad mot 29 än. Haft en bra helg med besök av delar av familjen samt övernattning i Brösarp sön-mån. Vandring, lite spa och trerätters middag. Hundvänligt ställe så Spiridon fick vara med han också, även om han f...

Av Eve - 27 januari 2017 18:06

  En stor del av januari har redan gått, men bättre sent än aldrig. Tänkte i går köra månadsutmaningar, en grej per månad att undvika eller lägga till. Började i januari med en månad utan sötsaker, vilket har gått okej men sötsuget har inte försvun...

Av Eve - 3 januari 2017 17:45

  Efter att ha försökt prata engelska idag insåg jag hur totalt kass jag är på det. Min hör- och läsförståelse är ganska bra, men när det gäller att tala så låser det sig totalt. Visserligen är facktermer inom mitt yrkesområde något som är skitsvår...

Av Eve - 31 december 2016 17:15


      Julstädning och julpyntande, varit på julbord med jobbet, varit och kikat på handbollsem (gruppspelsmatcher, Ungern-Montenegro samt Danmark-Tjeckine) vilket var jättekul, sett Malmö Lucia på stortorget (stämningsfullt med kylslaget), var...

Av Eve - 24 december 2016 08:00

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards