Alla inlägg under januari 2011

Av Eve - 3 januari 2011 19:19


Hade ju tänkt ha något av ett inofficiellt köpstopp nu under första halvåret (för att dels spara pengar och dels vara miljövänlig = inte köpa saker jag som jag inte absolut behöver). Insett att det tydligen blir till att undvika att gå i affärer då. Speciellt bokaffärer. Var inne med Anniz på akademibokhandeln idag och hittade en del roligt som jag skulle velat köpt. Och såg en och annan intressant grej på HM också... 


Pluggade lite igår inför min omtenta. Fy fan vad tråkigt det var, definitivt inte en av de roligare kurserna... Känns som något av ett under att jag lyckades hålla mig vaken på de föreläsningar jag gick på, med tanke på hur tråkigt ämnet nu kändes. Eller också berodde det på hur häftet jag läste igenom var skrivet... Nåväl, får hoppas jag klara omtentan nu på söndag så slipper jag tänka mer på det. Och vore väldigt skönt att få den där jädras konstruktionstekniken ur världen nån gång också... Men det blir ju inte riktigt än iaf...


För övrigt verkade det vila något av en förbannelse över rese idag, när vi kom dit så blev en gammal dam hämtad av en ambulans och när jag skulle åka hem så var ytterligare ambulanser på ingång. Troligen en hjärtinfarkt då de i väntan på ambulansen gav någon hjärtmassage. 

Av Eve - 3 januari 2011 00:04


Inleder för övrigt det här året med att lyssna på Bonnie Tyler. Hittade ett klipp, kolla det underbara 80-talshåret, jackan och den något zombieaktiga (oengagerade?) publiken...


Av Eve - 2 januari 2011 22:51


Inledde det här året med någon tanke om att sluta äta godis (under en period). För att undvika alla underliga kemikalier det innehåller och spara pengar. Enda anledning till att jag fortfarande inte ätit godis i år är för att alla goda var slut i chockladlådan när jag upptäckte att vi öppnat en ny. Det går bra det här...

Av Eve - 1 januari 2011 20:34


Töväder på nyårsafton resulterade i en hemfärd genom vattenpölar som förvandlats till sjöar. Men hem kom vi likväl. Rensat bland bokmärken på datorn, därav alla tidigare inlägg med länkar. Ett mellanting mellan att bara ta bort dem helt, för frågan är ju om jag faktiskt någonsin kommer sakna dem? Tidigare tövädret har övergått i frysväder och jag och hundarna halkade omkring i mörkret, jag halvt skräckslagen om att ramla ut på vägen och bli överkörd (inte för att det kommer så mycket bilar på våra byvägar men ändå). 


I morgon kanske bullbak, omtentaplugg och lite läsning? 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards